همشهری آنلاین: حدود سه ماه پس از آنکه رئیس سازمان سینمایی از رفع توقیف پنج فیلم مساله‌دار خبر داد، قرارداد اکران «عصبانی نیستم» در شورای صنفی نمایش بسته شد تا تکلیف دو فیلم از آن فهرست مشهور مشخص شود.

عصبانی نیستم

به گزارش همشهري آنلاين، در شرايطي كه نزديك به دو ماه از اكران «خانه دختر» شهرام شاه‌حسيني مي‌گذرد و خبرهاي ضد و نقيض از ماندن «خانه پدري» كيانوش عياري، «پارادايس» علي عطشاني و «آشغال‌هاي دوست‌داشتني» محسن اميريوسفي پشت سد شوراي صنفي نمايش حكايت مي‌كند، اين فيلم بحث‌انگيز و جنجالي رضا درميشيان بود كه گوي سبقت را از همتايان خود ربود تا در آخرين چهارشنبه پاييز روي پرده سينماها برود.

«عصباني نيستم» كه به دلايل مختلف از زمان نمايش در جشنواره فيلم فجر تا همين امروز رنگ پرده را نديده و مورد بي‌مهري قرار گرفته، سرانجام از چهارشنبه 29 آذرماه در گروه آزاد به نمايش عمومي درمي‌آيد تا سومين فيلم اكران‌شده درميشيان پس از «بغض» و «لانتوري» باشد. فيلم داستان یک دانشجوی اخراجی است که در عين تمرين براي فراهم آوردن شرایط زندگی در رویارویی با بی‌اخلاقی‌های جامعه، مي‌كوشد عشق خود را هم از دست ندهد.

«عصبانی نیستم» سال 92 در بخش مسابقه سوداي سيمرغ سي و دومين جشنواره فيلم فجر حضور داشت و قرار بود در شب اختتاميه برنده چند جايزه از جمله بهترين بازيگر مرد باشد اما درميشيان در لحظه‌هاي آخر با نوشتن نامه‌اي مشكوك كناره‌گيري خود را از حضور در رقابت اعلام كرد تا جايزه‌اي كه حق نويد محمدزاده بود، به رضا عطاران براي بازي در «طبقه حساس» برسد. باران کوثری ديگر بازيگر دومين تجربه كارگرداني درميشيان است.

حالا كه اكران «خانه دختر» به روزهاي پاياني رسيده و «عصباني نيستم» هم مرحله گذر از مانع شوراي صنفي نمايش را به سلامت پشت سر گذاشته، نوبت به تعيين تكليف سه فيلم توقيفي ديگر است كه پيش از اين اجازه اكران گرفته بودند. «خانه پدري»، «پارادايس» و «آشغال‌هاي دوست‌داشتني» هم شايد در روزهاي منتهي به جشنواره به نمايش عمومي درآيند تا پرونده تعيين تكليف فيلم‌هاي مساله‌دار در وزارت ارشاد و سازمان سينمايي براي هميشه بسته شود.

کد خبر 391491

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha