همشهری آنلاین: قیمت نفت دوشنبه ۱۳ آذرماه در واکنش بازار به رشد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا کاهش یافت اما تحت تاثیر تمدید توافق کاهش تولید جهانی که هفته گذشته تصویب شد، نزدیک به بالاترین رکورد از اواسط سال ۲۰۱۵ تاکنون ایستاد.

oil

به گزارش ایسنا، نفت وست تگزاس اینترميدیت آمریکا ۴۶ سنت یا ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۵۷.۹۰ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت برنت ۳۹ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش یافت و در ۶۳.۳۴ دلار در هر بشکه معامله شد.

شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا که معیاری برای برآورد تولید آینده است، در پی افزایش هزینه شرکت‌های انرژی از ۴۷۷ دکل در سال گذشته افزایش یافته است.

گروه صنعتی بیکرهیوز اعلام کرد: شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا در هفته منتهی به اول دسامبر، دو حلقه افزایش یافته و مجموع دکل‌ها به ۷۴۹ حلقه رسیده است که بالاترین میزان از سپتامبر است.

شرکت‌های حفاری آمریکایی طی سال ۲۰۱۷ با افزایش قیمت‌های نفت، دلگرم شده و فعالیتشان را بالا برده‌اند. بهبود قیمت‌ها از رکورد پایین ۳۰ دلار در هر بشکه، تحت تاثیر توافق کاهش تولید میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک حاصل شد.

تولیدکنندگان هفته گذشته موافقت کردند کاهش تولید ۱.۸ میلیون بشکه در روز را تا پایان سال میلادی آینده تمدید کنند.

شرکت "بی ام آی ریسرچ" در یادداشتی اعلام کرد میزان رشد تولید آمریکا و میزان رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۱۸ همچنان ابهامات عمده به شمار می‌روند. اوپک به میزان فزاینده‌ای تلاش می‌کند تا بازار را مدیریت کند.

بر اساس گزارش رویترز، توافق اخیر به تولیدکنندگان امکان می‌دهد در صورت محدود شدن عرضه در بازار، زودتر از موعد به کاهش تولید پایان دهند. مقامات روسیه ابراز نگرانی کرده‌اند که تمدید کاهش تولید ممکن است شرکت‌های نفت شیل آمریکا را به افزایش بیشتر تولید تشویق کند.

تولید رو به رشد آمریکا، مشکل مستمری برای اوپک بوده است. تولید نفت آمریکا در سپتامبر به ۹.۵ میلیون بشکه در روز افزایش یافت که بالاترین تولید ماهانه از آوریل سال ۲۰۱۵ تاکنون بود. تولید آمریکا بر مبنای سالانه در سال ۱۹۷۰ به رکورد ۹.۶ میلیون بشکه در روز صعود کرده بود.

کد خبر 391457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha