همشهری آنلاین: بخش مهندسی در برنامه‌های حمل و نقل کالا توسط پهپاد در شرکت آمازون بخشی کلیدی به شمار می‌رود، اما راضی کردن مردم در ایمن بودن این خدمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

پهپاد

براساس گزارش نيواطلس، ثبت تعدادي ابداع جديد چشم‌اندازي از راهكار اين شركت تجارت الكترونيكي بزرگ را براي رفع نگراني‌هاي مشتريانش به وجود آورده‌است، يكي از اين طرح‌ها، ساخت و استفاده از پهپادي است كه مي‌تواند در صورت بروز مشكل، خود را نابود كند.

چهار سال از زمان ارائه برنامه حمل و نقل پهپادي آمازون مي‌گذرد. اگرچه اين طرح در گوشه و كنار جهان در دست بررسي و آزمايش است، اما پهپاد‌هاي آمازون هنوز براي برداشتن موانع قانوني در پيش رويشان راه زيادي در پيش دارند.

سازمان فدرال هوانوردي هنوز درحال بررسي چگونگي تلفيق ايمن پهپاد‌ها در فضاي هوانوردي آمريكا است، و همزمان آمازون نيز در تلاش است راهي ايمن براي اجراي برنامه خود بيابد. در برخي از طرح‌ها به استفاده از چراغ‌هاي خياباني به عنوان سكوي شارژ پهپاد‌ها،‌قرار دادن چترهاي ايمني درون برچسب كالاها و اعزام پهپاد‌ها از هواپيماي مادر اشاره شده‌است.

براساس يكي از اين طرح‌ها كه در سال گذشته ثبت شده‌اند،‌ آمازون به دنبال آن است تا براي پهپهاد‌هايي كه در حين پرواز دچار شرايط اضطراري شده‌اند چاره‌اي بيانديشد. علاوه براينكه گروه كنترل كننده مسير پرواز،‌مسير حركت پهپاد را كنترل خواهند كرد، پهپاد به كنترل‌كننده‌اي مجهز خواهد شد تا در صورت نياز بتوان آن را در آسمان به تكه‌هاي ريز تبديل كرد.

اين ابزار مي‌تواند درصورت بروز مشكل در عملكرد پهپاد آن را رديابي كرده و به تدريج بخش‌هاي مختلف را از هم جدا كند. اين درحالي است كه با كنترل مسير پرواز پهپاد، شرايط هوايي و مكاني مناسب براي به زمين افتادن تكه‌هاي مختلف پهپاد از پيش تعيين مي‌شود.

قطعا سقوط يك قطعه از يك پهپاد به زمين و برخورد آن با انسان‌ها به هيچ‌وجه ايمن نيست،‌اما امنيت آن بيشتر از برخورد يك پهپاد كامل با سر انسان است.

کد خبر 391445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha