همشهری آنلاین: پلیس رژیم صهیونیستی در عملیاتی برای افشای ارتباط میان گروه های جنایتکار و مقامات محلی و دولتی، ۱۷ مقام ارشد این رژیم را در شهر ریشتون لتسیون به اتهام دریافت رشوه بازداشت کردند

تظاهرات هزاران نفر علیه نتانیاهو | بازداشت ۱۷ مقام رژیم صهیونیستی به اتهام فساد مالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اسپوتنیک از مسکو، بنابر نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست بازداشت این افراد در پی تظاهرات گسترده روز شنبه ضد فساد در شهر تل آویو صورت گرفت.

در این تظاهرات بیش از سی هزار نفر در تل آویو علیه فساد و نیز شخص نخست وزیر این رژیم و دولت وی شرکت کردند.
­

تظاهرکنندگان همچنین به پیش نویس طرحی در پارلمان این رژیم اعتراض کردند که در صورت تصویب شدن، پلیس را از انتشار جزئیات کیفرخواست مطرح شده علیه نخست وزیر منع خواهد کرد. مطرح شدن این طرح در پارلمان اسرائیل در شرایطی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با مجموعه ای از پرونده های فساد مالی روبرو است.

نتانیاهو نیز در مواجهه با این حجم گسترده از پرونده های فساد که به از دست رفتن وجهه وی منجر شده است به استفاده از ادبیات تند روی آورده است.

در شرایط کنونی، پلیس در حال تحقیق از نتانیاهو درباره دو پرونده مختلف است.

در پرونده اول که به پرونده 1000 معروف است بازرسان به دنبال کشف این مسئله هستند که آیا وی در قبال دریافت هدایای گران از افراد بانفوذ و ثروتمند، چیزی را در اختیار آنها قرار داده است یا نه.

در پرونده دوم که به پرونده 2000 معروف است وی متهم است که با ناشر روزنامه یدیعوت آهارونوت دست به معامله ای زده است که بر اساس آن این روزنامه پوشش خبری انتقادی درباره نتانیاهو را در قبال تضعیف رقبای این روزنامه، کاهش داده است.

نتانیاهو هر گونه ارتکاب اقدام مجرمانه را تکذیب و اعلام کرد قربانی اقدامات رقبای سیاسی خود شده است.

کد خبر 391340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha