یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به کاهش ۶ درجه‌ای دما در برخی نقاط کشور طی روزهای آینده از ورود سامانه بارشی جدید در بعدازظهر روز چهارشنبه (۱۵ آذر) خبر داد.

به گزارش ايسنا، احد وظیفه در اين باره اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در مناطق ساحلی استان گیلان و غرب مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز و فردا هوای سرد در نیمه شرقی کشور ماندگار و طی این دو روز در نیمه غربی کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود که با توجه به سکون نسبی هوا افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت رقم می‌خورد.

مدیر کل پیش‌بینی و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه این وضعیت در روز سه‌شنبه (۱۴ آذر) در مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز نیز تداوم دارد، گفت: از امروز تا اوایل وقت سه‌شنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و از امروز تا روز سه‌شنبه دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود. همچنین در این سه روز به سبب وزش باد به نسبت شدید در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد: روز سه‌شنبه دمای هوا بین ۴ تا ۶ درجه در شمال و بین ۳ تا ۵ درجه در شمال غرب، شمال شرق و شرق کشور افزایش می‌یابد که روز سه‌شنبه در استان‌های اردبیل و گیلان با وزش باد گرم جنوبی همراه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: از بعدازظهر روز چهارشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب به کشور در این مناطق افزایش ابر، بارش باران و برف، در برخی مناطق وزش باد شدید و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در روز پنجشنبه گستره بارش نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد.

وی در مورد شرایط جوی تهران طی روزهای آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ آذرماه) صاف همراه با غبار محلی خواهد بود و دمای تهران در این روز بین ۱۰ و ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین روز سه‌شنبه (۱۴ آذرماه) صاف، غبارآلود در اواخر وقت همراه با افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۱۲ و ۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 391330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha