همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران از آغاز به کار دوباره فعالیت عمرانی در مترو خط هفت خبر داد و گفت: در ازای واگذاری زمینی به یکی از بانک‌های خصوصی ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این خط دریافت کردیم.

پور سید آقایی

به گزارش همشهري آنلاين، محسن پورسیدآقایی در جلسه امروز شوراي شهر تهران كه براي پاسخ به پرسش‌های اعضاي آمده بود، درباره آخرین وضعیت خط هفت مترو گفت: قرار است اين خط فازبندي راه اندازي شود كه  ۳۷۰ میلیارد تومان برای آغاز به کار مجدد آن اعتبار لازم داريم.

وي ادامه داد: معاونت اقتصادی شهرداری در اين رابطه با یک بانک خصوصی  رايزني داشته است كه در ازای واگذاری زمینی، ۱۰۰ میلیارد تومان برای آغاز کار دریافت کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از تلاش برای انتشار اوراق مشارکت برای تکمیل خط ۶ و ۷ خبر داد و گفت: تصمیم داریم در صورت دريافت مجوزهاي لازم،  امسال و سال آینده ۲ هزار میلیارد تومان  اوراق مشارکت برای تکمیل خط ۶ و ۷ منتشر کنیم.

معاون شهردار تهران به احیای شرکت مطالعات جامع حمل و نقل اشاره كرد و گفت: یک بار اين شركت به تعاونی کارکنان شهرداری واگذار شده كه قرار است بر اساس مصوبه سال ۹۵ شورا دوباره احیا شود.

پورسيد آقايي اظهار داشت: ۵۰۰ میلیون تومان برای بازگشت فایل‌ها و اطلاعات داده شده و کارشناس رسمی دادگستری نیز در حال بررسی صورت‌های مالی این شرکت است.

معاون شهردار تهران درباره توسعه پیاده راه‌ها در پایتخت نيز توضيح داد:  بر اساس طرح جامع، بايد 19.8 کیلومتر مربع مسیر پیاده رو در تهران داشته باشيم و بايد 317 هزار متر مربع پیاده رو مورد بازسازی قرار گیرد و 555 کیلومتر از پیاده روها نیز اصلاح شود.

وي ادامه داد: البته چند لکه بزرگ در پایتخت یعنی محور انقلاب، بازار، میدان جمهوری دیده شده است كه بايد در اين باره اقدامي شود.

پور سيد آقايي در پاسخ به اين پرسش كه آيا معاونت مطبوعش با شرکت های اینترنتی حمل و نقل مخالف است، گفت: هیچ مخالفتی با این سیستم نداریم اما مدیریت حمل و نقل بار در شهر تهران با شهرداری است ولي این شرکت‌ها برای دریافت مجوزها هیچ پیوندی با شهرداری ندارند. همچنين نظارتی در خصوص برخورد با راننده ها وجود ندارد و بسیاری از این خودروها فرسوده هستند.

وی به نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها اشاره كرد و گفت: مناقصه ۲۵۰ فیلتر دوده برگزار شده و قصد داریم خودروهایی که توسط پیمانکاران به کار گرفته می‌شوند ملزم به داشتن فیلتر دوده باشند.

کد خبر 391317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha