همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با پیگیری‌های انجام شده و موافقت مسئولان، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، تجهیزات دانشگاه‌ها نوسازی می‌شود.

منصور غلامی

به گزارش ایرنا، منصور غلامی در دیدار با مسئولان و استادان دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: قرار بود این مبلغ به صورت وام با تنفس 2 ساله باشد اما با پیگیری انجام گرفته مقرر شد این رقم به صورت کمک به دانشگاه‌ها از صندوق توسعه ملی پرداخت شود.

غلامی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری بودجه دانشگاه‌ها کامل پرداخت شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز آمایش و سازماندهی آموزش عالی کشور گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پشتوانه بسیار خوبی است و ما باید از این فرصت و ظرفیت استفاده کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در وزارت علوم برنامه داریم در بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فناوری کارهای ماندگار انجام شود، افزود: تقویت دانشگاه‌ها و تجمیع به‌ معنای هدفمند و مأموریت‌گرا کردن مراکز متعدد دانشگاهی کشور از جمله برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی تصریح کرد: برگرداندن دانشگاه‌هایی مانند پیام نور، علمی کاربردی و فرهنگیان به مأموریت‌های قانونی بسیار سخت است اما وزارت علوم اراده کرده است این سامان‌‌دهی را در دانشگاه‌های اصلی کشور انجام دهد.

وی بخش آموزش کشور را نیازمند انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: از زمانی که دانشجو بودم تا کنون مدل کلاس‌های تئوری ما در دانشگاه‌ها یک گونه بوده است.

وی با اشاره به تحول نیافتن در برخی کلاس‌های عملی به دلیل ضعف امکانات، افزود: لازم است از متخصصان و صاحب‌نظران با تجربه‌های گوناگون در این عرصه بهره گرفت.

وی با انتقاد از تراکم برنامه‌های درسی و روش‌های آموزشی گفت: تربیت دانشجو در کلاس هم باید با نگاه تربیت اسلامی و هم با نگاه تربیت علمی باشد.

به گفته وی، کاهش تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها از لحاظ جمعیتی و انگیزه‌ای، فرصت فراغت نسبی را برای تغییر و تحول در بخش آموزشی در اختیار می‌گذارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در بسیاری از دانشگاه‌ها برای پژوهش‌ها هدف نداریم، تصریح کرد: استادان به دلایلی مانند خواست دانشجویان و یا امکانات و تجهیزات کم، فعالیت‌های پراکنده زیادی انجام می‌دهند که لازم است سازماندهی کارهای پژوهشی در قالب گروه‌های پژوهشی هدفمند انجام شود.

وی هدف از فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها را تربیت دانشجو به عنوان یک شخص معتقد به تعالی و پیشرفت کشور، اخلاق‌مدار، متدین و تلاشگر عنوان کرد و افزود: باید در مجموعه دانشگاه‌ها فعالیت‌های فرهنگی را با کمک اساتید پیش ببریم.

کد خبر 391077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha