همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون معماری شهرسازی شورای شهر تهران گفت: رئیس بنیاد مستضعفان قول داده ظرف ۲.۵ سال آینده ساختمان جدید پلاسکو را احداث کند که امیدواریم به قول خود پایبند باشد.

پلاسکو

به گزارش مهر، محمد سالاری با اشاره به آخرین وضعیت بازسازی ساختمان پلاسکو گفت: در جلسه روز گذشته که با شهردار تهران داشتیم یکی از مطالبات اعضای شورا، تعیین تکلیف پلاسکو و ذینفعان و کسبه بود که متاسفانه پس از گذشت ماهها هنوز به سرانجام نرسیده است.

شهردار تهران افزود: با توجه به مجموع جلساتی که با شورای شهر تهران برگزار کرده اخیرا با تمامی ذینفعان جلساتی را برگزار کرده از جمله رئیس بنیاد مستضعفان و به این توافق رسیده اند که مجموع ساختمان پلاسکو با زمینی که در مجاورت شرقی آن به مساحت ۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع است به صورت یک ساختمان ساخته شود.

سالاری با بیان اینکه یکی از دغدغه های بنیاد مستضعفان در خصوص میزان بارگذاری در این زمینه است، گفت: خوشخبتانه مجوزهای اولیه میراث فرهنگی در این زمینه گرفته شده و قرار است یک ساختمان فاخر مطابق با مطالبات افکار عمومی و ایمن طراحی شود البته ساختمانی در ضلع شمالی پلاسکو وجود که تخریب نشده و قرار است به همین صورت باقی بماند و مقاوم سازی شود.

وی تاکید کرد: به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، این ساختمان طی ۲.۵ سال به اتمام رسیده اما امیدواریم این وعده ماننده سایر وعده های دولتی نباشد و پروژه به صورت فرسایشی به اتمام نرسد.

وی در خصوص آیا تعداد طبقات این ساختمان کوتاه تر خواهد شد، تصریح کرد: طراحی پلاسکو بر اساس مقررات طرح تفضیلی است اما به دلیل حقوق مکتسبه ای که به مالکان دارند فکر نکنم که تعداد طبقات آن کوتاه تر شود.

کد خبر 390946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha