همشهری آنلاین: بریتانیا به‌عنوان نخستین کشور اجازه فروش بدون نسخه ویاگرا، داروی پرفروش ناتوانی جنسی ساخت شرکت فایزر را می‌دهد.

ٰViagra

به گزارش رویترز ویاگرا فقط در داروخانه‌ها در بریتانیا به فروش خواهد رسید و میزان عرضه این دارو به ارزیابی داروسازان از مناسب بودن آن برای هر فرد وابسته خواهد بود.

ویاگرا یکی از موفق‌ترین داروهای نسخه‌ای صنعت داروسازی از هنگام ورودش به بازار به دنبال کشف غیرمنتظره اثراتش به‌وسیله پژوهشگرانی بود که در حال بررسی آن به‌عنوان یک داروی قلبی بودند.

میزان فروش این دارو در نقطه اوجش در سال ۲۰۱۲ به بیش از ۲ میلیارد دلار رسید، اما این میزان فروش پس از پایان یافتن زمان پتنت یا حق انحصاری آن کاهش یافته است، به همین علت است که شرکت فایزر به دنبال افزایش ارزش این برند به‌عنوان داروی بدون نیاز به نسخه بوده است.

در حال حاضر ویاگرا تنها داروی درمان اختلال کارکرد نعوظ در مردان است که در بریتانیا از رده «داروی فقط با نسخه» به رده «داروخانه» تغییر وضعیت پیدا می‌کند. این تغییر وضعیت به دنبال یک بازبینی طولانی‌مدت به‌وسیله «سازمان مقررات دارویی و فراورده‌های مراقبت بهداشتی» (MHRA) بریتانیا انجام می‌گیرد.

فایزر  به عرضه ویاگرا به‌عنوان داروی نیازمند نسخه ادامه خواهد داد، اما امکان تهیه دارو در داروخانه‌ها بدون نیاز به نسخه پزشک احتمالاً تقاضا برای خرید آنلاین اشکال تقلبی بالقوه غیر مؤثر و خطرناک دارو به را کاهش خواهد داد.

کد خبر 390889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha