مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان به افرادی که عادت به غذاخوردن در نیمه شب دارند در مورد ابتلا به دیابت و بیماری قلبی هشدار می‌دهند.

ارتباط غذاخوردن نیمه شب و افزایش ریسک دیابت

به گزارش خبرنگار مهر، طبق یافته‌های اخیر، افرادی که دوست دارند اواسط شب خوراکی بخورند در معرض ریسک ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی و دیابت هستند چراکه این عادت موجب اختلال در عملکرد ساعت بیولوژیکی بدن می‌شود.

به گفته محققان دانشگاه نیومکزیکو، این عادت منجر به افزایش چربی خون و مشکلات قلبی می‌شود چرا که بدن از چرخه ۲۴ ساعتی هماهنگ بدن خارج می‌شود.

رود بیوجس، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «توجه به ساعت بیولوژیکی بدن بسیار حائز اهمیت است. از این رو باید به خواب شبانه و بیداری روزانه توجه کرد. چراکه عاداتی نظیر کارهای شیفتی، بیدار ماندن تا دیروقت و نیمه شب غذاخوردن همگی به سلامت اسیب می‌رسانند.»

محققان موش‌هایی را که در معرض این مشکل قرار داشتند بررسی کردند. آنها در طول آغاز فاز استراحت (روز) و آغاز فاز فعالیت (شب) به موش‌ها غذا می‌دادند.

نتایج نشان داد بعد از تغذیه موش‌ها در ابتدای دوره استراحت، میزان چربی خون در مقایسه با زمان تغذیه در آغاز فاز فعالیت به شکل چشمگیری افزایش می‌یافت.

وجود میزان بالای چربی خون نشان می‌دهد غذا خوردن در نیمه شب نه تنها بر متابولیسم تاثیر می‌گذارد بلکه احتمال بیماری‌های قلبی و دیابت را نیز افزایش می‌دهد.

کد خبر 390589

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha