عامل جنایت در ولایت کاپیسای افغانستان وقتی به تهران فرار کرد و به آشنایش پیام تلگرامی فرستاد، تصورش را هم نمی‌کرد که توسط اینترپل شناسایی و دستگیر شود.

متهم

به گزارش همشهري، چند روز پيش نامه‌اي از پليس بين‌الملل در اختيار دادسراي جنايي تهران قرار گرفت كه نشان مي‌داد مردي جوان در افغانستان دست به جنايت زده و پس از آن فرار كرده و در تهران مخفي شده است. همين كافي بود تا قاضي محسن مديرروستا، بازپرس جنايي تهران، دستور دستگيري متهم فراري را صادر كند. به اين ترتيب كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران مأمور شدند و متهم 30ساله افغان را در ساختمان نيمه‌كاره‌اي در خيابان فلسطين دستگير كردند.

  • پيام تلگرامي

براساس گزارش پرونده، 21خرداد‌ماه امسال، جنايتي در ولايت كاپيساي افغانستان رخ داد. آنطور كه مشخص بود قرباني مردي 70ساله بود كه پس از درگيري با دامادش به قتل رسيده بود. عامل اين جنايت، وقتي پدرزنش غرق در خون روي زمين افتاده بود پا به فرار گذاشته و از كشور گريخته بود.

پسر مقتول به پليس افغانستان چنين گفته بود: خواهرم با شوهرش اختلافات شديدي داشتند؛ خصوصا اينكه به‌تازگي خبردار شديم كه دامادمان به نام جمعه در تهران ازدواج كرده و بچه هم دارد. او مي‌گفت براي كار به تهران رفته است و گهگاهي براي خواهرم پول مي‌فرستاد تا اينكه مدتي قبل از حادثه به افغانستان آمد و قصد داشت خانه‌اي را كه به نام خواهرم بود و پدرم برايش خريده بود تصاحب كند.

روز حادثه همه ما مهمان خانه خواهرم بوديم كه دامادمان با خواهرم درگير شد. وقتي پدرم ميانجيگري كرد، جمعه اسلحه‌اي از كتش بيرون آورد و با قنداق آن ضرباتي به پدرم زد. وقتي پدرمان غرق در خون روي زمين افتاد، جمعه فرار كرد. ما به سرعت پدرم را به بيمارستان رسانديم اما كار از كار گذشته و او جانش را از دست داده بود.

وي ادامه داد: اگرچه مي‌دانستيم جمعه به تهران فرار كرده است اما هيچ ردي از او نداشتيم تا اينكه چند وقت پيش يكي از آشنايانمان كه او هم براي كار به تهران مي‌رفت، به جمعه در تلگرام پيام فرستاد و متوجه شديم كه او در يك ساختمان نيمه‌كاره مشغول به‌كار شده است. براي همين آدرس دقيق مخفيگاه او را در اختيار اينترپل قرار داديم.

  • انكار جنايت

«جمعه» 30ساله است. او ديروز در دادسراي امور جنايي تهران مدعي شد كه بي‌گناه است. اين مرد دو زنه 3سالي است كه به‌صورت غيرقانوني به تهران سفر مي‌كند و كارگر ساختماني است. قاضي جنايي پس از تحقيق از متهم، وي را به پليس بين‌الملل معرفي كرد تا او را به افغانستان برگردانند. گفت‌وگو با متهم را در ادامه مي‌خوانيد.

  • چند شاهد كه از بستگان همسرت هستند، در اداره پليس افغانستان شهادت دادند كه تو دست به جنايت زده‌اي؟

دروغ است. من زمان جنايت براي انجام كاري به كابل سفر كرده بودم و در ولايتمان كه كاپيسا است نبودم. براي اينكه از من انتقام بگيرند به دروغ گفته‌اند كه من قاتلم.

  • چرا انتقام‌؟

چون همسرم بچه‌دار نمي‌شد و من براي اينكه آرزو داشتم پدر شوم در تهران ازدواج كردم و صاحب پسري شدم. همسراولم(دختر مقتول) وقتي متوجه ازدواج دوم من شد از من كينه به دل گرفت و خانوادگي تصميم گرفتند مرا قاتل نشان بدهند تا به زندان بيفتم.

  • پس با همسرت اختلاف داشتي؟

اختلاف ما زماني شدت گرفت كه متوجه ازدواج دوم من شد. اينكه گفته شده من قصد تصاحب خانه او را داشتم دروغ است. خانه را هم با پولي كه من برايش فرستادم خريد اما به نام خودش زد. با وجود اين من حرفي نزدم و اعتراضي هم نكردم.

  • همسردومت اهل افغانستان است؟

او هم همشهري‌ام است اما ما در تهران با هم آشنا شديم و ازدواج كرديم. همسر دومم سال‌هاست كه با خانواده‌اش به ايران آمده‌اند. اما من غيرقانوني در ايران هستم. حالا هم كه مرا به كشور خودم تحويل مي‌دهند.

  • پس پدرزنت را چه‌كسي به قتل رسانده است؟

من خبر ندارم. شايد هم مرگ او يك حادثه بوده كه خانوادگي تصميم گرفتند مرگ او را قتل جلوه دهند و مرا قاتل نشان بدهند.

کد خبر 390553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha