شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
۰ نفر

مسعود میر: پلاسکو در آخرین روز دی‌ماه سال گذشته به حجمی از درد و خاطره بدل شد. در کنار انبوه خبرهای متعدد پیرامون این حادثه که هنوز هم هر از گاهی مخابره می‌شود، یک خبر سینمایی هم منتشر شد که البته خیلی زود لابه‌لای آوار و آتش فراموش شد.

سینما

شايد آنهايي كه تجربه تماشاي« باركد» را داشتند، از معدود افرادي بودند كه با اين خبر حسابي ذوق‌زده شدند. مصطفي كيايي وقتي داغ پلاسكو اندكي سرد شده بود، اعلام كرد كه مي‌خواهد فيلمي درباره حادثه پلاسكو با همان نام پلاسكو را جلوي دوربين ببرد. ساخت فيلم در تابستان امسال كليد خورد و حالا كه اين كلمات پيش چشم شماست، آخرين مراحل فني فيلم در حال پايان است. مصطفي كيايي در گفت‌وگو با همشهري از آخرين ساخته‌اش مي‌گويد كه حالا نامش «چهارراه استانبول» است.

  • آمادگي همزمان با سالگرد بحران

جشنواره فيلم فجر امسال به‌احتمال بسيار زياد با چهارراه استانبول، تجربه ازدحام و حس تلخ آوار را از سرخواهد گذراند. مصطفي كيايي درباره وضعيت فيلمش مي‌گويد:«شبانه‌روز درگير آماده‌سازي‌ فيلم هستيم. فرم شركت در جشنواره را هم پر كرده‌ايم و اميدوارم تا سالگرد بحران پلاسكو، نسخه نهايي فيلم هم آماده شود. البته با توجه به اينكه فيلم براي جشنواره آماده مي‌شود، نمي‌توانيم پيش از آن و به مناسبت حادثه تدارك ويژه‌اي براي نمايش فيلم داشته باشيم.» كارگردان باركد همچنين تأكيد مي‌كند كه فيلمش درباره آتش‌نشانان نيست و درامي را روايت مي‌كند كه در بخش‌هايي با موضوع حادثه ساختمان پلاسكو گره مي‌خورد.

  • با افتخار فيلمساز بدنه‌ام

كيايي در 2فيلم قبلي‌اش «عصر‌يخبندان» و «باركد» چندان در رقابت براي شكار سيمرغ موفق نبود اما توانست دل تماشاگران را به‌دست آورد. فيلم محبوب تماشاگران را ساختن براي كيايي حالا يك شگرد است و خودش هم ابايي ندارد كه او را به‌عنوان فيلمساز بدنه بشناسند. كيايي مي‌گويد: «با كمال افتخار فيلمساز بدنه هستم و اصلا مدل من اينگونه است كه عاشق سينمايي هستم كه پولش را از چرخه مخاطب دربياورد. شايد حرف من خيلي خوشايند نباشد اما من مدل هاليوود را دوست دارم چون سينما را به‌صورت صنعت درآورده و اين مهم است. البته فيلم‌هاي من معمولا در جشنواره فجر در چندين رشته نامزد دريافت سيمرغ هم مي‌شود اما دست آخر آنچه مي‌ماند، همان استقبال تماشاگران و دريافت لقب پرفروش‌ترين سانس روزهاي جشنواره است و البته كه من به اين موضوع بسيار افتخار مي‌كنم.»

  • فرمول باركد

در «چهارراه استانبول» زوج مخاطب‌پسند محسن كيايي و بهرام رادان دوباره كنار هم قرار گرفته‌اند تا تجربه« باركد» تكرار شود. مصطفي كيايي البته درباره اين همكاري‌هاي دنباله‌دار با بازيگرانش نه ساخت فيلم با يك فرمول امتحان پس‌داده و موفق را تأييد مي‌كند و نه اتفاقي‌بودن اين تمديد همكاري را. به گفته كيايي، اين رسيدن به تركيب بازيگران نه اتفاق است و نه فرمول، بلكه دليلش داشتن ارتباط كاري خوب و حس راحتي بيشتر با اين بازيگران است. به گفته كيايي، او و رادان و محسن كيايي(برادرش) مدل كاري همديگر را دوست دارند و طبعا نه براي تكرار موفقيت در گيشه بلكه براي راحت‌بودن در كار دوباره كنار هم قرار گرفته‌اند وگرنه مي‌توانست بدون هيچ ريسكي باركد 2 را بسازد و از فروش تقريبا تضمين‌شده‌اش بهره ببرد.

کد خبر 390542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha