جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
۰ نفر

«ما او را هل دادیم و سرش به قفل یک مغازه برخورد کرد» این اظهارات ۲ پسر جوان است که در جریان درگیری با همسایه‌شان وی را به قتل رسانده‌اند.

دادگاه

حالا چند روز پس از محاكمه، قضات دادگاه حكم به قصاص هر دو متهم دادند.اين حادثه شامگاه 25مرداد سال 94به پليس گزارش شد. آن شب مردي به كلانتري 111هفت چنار رفت و گفت برادر 53ساله‌اش كه از 2روز قبل در جريان درگيري با 2پسر جوان مجروح شده و به كما رفته بود جانش را از دست داده است. بررسي‌ها نشان مي‌داد متهمان 2شب قبل در نزديكي دو راهي قپان مقتول را مورد ضرب و شتم قرار داده و گريخته‌اند.

به اين ترتيب آنها به نام‌هاي حامد و بهنام دستگير شدند. تحقيقات از آنان نشان مي‌داد 2سال قبل وقتي آنها در كوچه ايستاده بودند مقتول به آنها تذكر داده و متهمان به‌خاطر همين تذكر از وي كينه به دل گرفته بودند و شب حادثه با اين انگيزه وي را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. متهمان در جريان تحقيقات به درگيري با مقتول اعتراف كردند اما گفتند نيتي براي به قتل رساندن وي نداشتند. با تكميل تحقيقات پرونده با صدور كيفرخواست به دادگاه فرستاده شد.

در جلسه محاكمه كه مدتي قبل در شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي محسن زالي‌بوئيني برگزار شد، نماينده دادستان اتهام حامد را مباشرت و اتهام بهنام را معاونت در قتل عمدي اعلام كرد و سپس اولياي دم خواستار قصاص قاتل شدند. در ادامه حامد در دفاع از خودش گفت: آن شب از عروسي برگشته بوديم. در كوچه مقتول كه همسايه‌مان بود را ديدم. او از قبل به ما تذكر داده بود كه توي كوچه نايستيم. آن شب باز هم تذكر داد و من يك سيلي به او زدم. او روي زمين افتاد و سرش به قفل روي كركره مغازه‌اي برخورد كرد. فكر نمي‌كردم اين ضربه باعث مرگش شود و فرار كردم.

سپس بهنام در جايگاه ايستاد و گفت: وقتي من رسيدم دعوا شروع شده بود. به حامد گفتم بيا برويم اما او ول كن نبود. تا اينكه مقتول روي زمين افتاد و فرار كرديم. ما فكرش را نمي‌كرديم كه مرد همسايه جانش را از دست بدهد. او ادامه داد: چون حامد و مقتول از قبل پرونده‌اي در كلانتري داشتند حامد من را قسم داد تا خودزني و وانمود كنم مقتول من را زده است. او مي‌خواست كاري كند كه مرد همسايه نتواند از ما شكايت كند اما او جانش را از دست داد. به گزارش همشهري، با پايان اين جلسه قضات دادگاه براي تصميم‌گيري وارد شور شدند و سرانجام هر دو متهم را در اين قتل مقصر دانستند و هر دو نفر را به قصاص محكوم كردند.

کد خبر 390424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha