جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
۰ نفر

براساس بیانیه وزارت کشور مصر که در تلویزیون رسمی این کشور قرائت شد، بر اثر حمله تروریستی به مسجدی در منطقه روضه واقع در شمال صحرای سینا، ۲۴۰ نفر جان باخته‌ و بیش از ۱۵۰ نفر مجروح شده‌اند.

مصر

 تلويزيون مصر به نقل از شاهدان عيني خبر داد: افراد مسلح، ظهر روز جمعه و هنگام خروج نمازگزاران از مسجد، ابتدا يك بمب دست‌ساز را در آن محل منفجر كرده و بعد از آن نيز به سوي مردم تيراندازي كرده‌اند. در پي اين حادثه، وزارت كشور مصر در استان سينا و همچنين قاهره حالت اضطراري شديد وضع كرده است. تمام اينها در حالي است كه تا اين لحظه روايت‌هاي ناهمخواني از حادثه ظهر روز جمعه در سينا اعلام شده است. محمد قطري، كارشناس امنيتي در مصاحبه با الجزيره گفت:

تصاويري كه تا اين لحظه از مسجد در رسانه‌ها منتشر شده هيچ آثاري از انفجار بمب را نشان نمي‌دهد و به‌نظر مي‌رسد نمازگزاران صرفا به وسيله اسلحه شخصي تروريست‌ها مورد هدف قرار گرفته‌اند. عبدالفتاح سيسي، رئيس‌جمهور مصر دقايقي بعد از اين حمله تروريستي، ضمن تشكيل نشست ويژه با حضور وزراي كشور، دفاع و رئيس دستگاه اطلاعاتي مصر، 3روز عزاي عمومي اعلام كرده است.

امير كويت، پادشاه بحرين، وليعهد ابوظبي، پادشاه اردن، وزير خارجه انگليس، شيخ‌الازهر و بسياري ديگر از مقامات و نهادهاي منطقه‌اي و بين‌المللي اين حادثه تروريستي را محكوم كرده‌اند. شاهدان عيني گفته‌اند مهاجمان هنگام حمله الله‌اكبر مي‌گفتند. به اين ترتيب احتمالاً داعش مسئول اين حمله است.

کد خبر 390422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha