جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمربی استقلال با بیان ویژگی‌های تیم‌اش و روند رو به بهبود آن گفت: من به دنبال فوتبال زیبا هستم

وینفرد شفر

به گزارش ایسنا، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر گسترش فولاد تبریز اظهار کرد: امروز که از محل اقامت به محل کنفرانس می آمدم، هوا و کوه ها را دیدم. همه چیز زیبا بود. مقداری برف روی کوه ها نشسته بود. ایران کشور زیبایی است.

او درباره بازی برابر سیاه جامگان گفت: بازی خوب و زیبایی را ارائه کردیم. موقعیت‌های زیادی داشتیم اما این شانس را نداشتیم که گل بزنیم و به پیروزی برسیم. در بازی اخیر، کارهای انجام شده در تمرین را به خوبی انجام دادیم و برابر سیاه جامگان بازیکنان کارهای ترکیبی را انجام دادند. این کار مانند خوردن کیک است. زمانی که به کیک نزدیک شدید، اگر بخواهید تعلل کنید، امکان دارد کیک از دست شما بپرد و نتوانید آن را بخورید. ما به گل نزدیک شدیم اما نتوانستیم گل بزنیم.

شفر با اشاره به صحبتی که با پژمان منتظری داشت گفت: دیروز یکی از بازیکنان ملی پوش با من صحبت کرد و گفت آقای مربی ما در دو ماه گذشته موقعیت‌های زیادی نداشتیم اما در یک بازی ۱۰ موقعیت گل داریم. ما مقداری هم بدشانس هستیم.

سرمربی آلمانی استقلال اظهار کرد: در بازی آخر برابر سیاه جامگان گلی زدیم که در موقعیت آفساید نبود اما داور به اشتباه آفساید گرفت. درست است که داور اشتباه کرد اما امکان دارد هر انسانی اشتباه کند. داوری کار سختی است و خوشحالم داور نیستم. با ۳۰ سانتی متر اشتباه دید، موقعیت به اشتباه آفساید اعلام می‌شود و نتیجه یک بازی رقم می‌خورد. مهم‌ترین موضوع سلامت بازیکنان است.

شفر خاطرنشان کرد: در بازی برابر سیاه جامگان روی دو بازیکن ما روزبه چشمی و مهدی قائدی خطای سختی انجام شد. این امکان وجود داشت که پای چشمی بشکند و جام جهانی را از دست بدهد. داور باید به بازیکنان سیاه جامگان کارت قرمز نشان می‌داد. اصلا و ابدا آدمی نیستم که درباره داورها صحبت منفی کنم. داوری کار سخت و مشکلی است و برای داوران آرزوی بهترین‌ها را دارم.

سرمربی آبی پوشان تهرانی گفت: برای بازی فردا، فدراسیون هواداران تیم را محروم کرده است. ما با مدیرعامل باشگاه صحبت کردیم و رایزنی می‌کنیم که اگر امکان داشت، بازی فردا با حضور تماشاگران باشد و هر پولی که از بازی فردا به دست می‌آید به مردم زلزله زده غرب کشور اختصاص پیدا کند. برای فردا انرژی مثبت را به بازیکنان منتقل کردیم. در این چند روز متوجه شدم که بازیکنان سابق و پیشکسوت استقلال در رسانه‌ها از تیم حمایت کردند و از آنها تشکر می‌کنم.

او افزود: از مصاحبه آقای زمانی عضو هیات مدیره باشگاه تشکر می‌کنم که از تیم حمایت کردند. این صحبت‌ها باعث می‌شود که بازیکنان با انگیزه بیشتری در مسابقات حاضر شوند و به جایگاه اصلی خود بازگردند. شاید این کار در این فصل سخت باشد اما برای فصل آینده بسیار خوب است.

او درباره علاقه فیروز کریمی برای جذب مجتبی جباری و اینکه آیا او علاقه‌مند به ماندن این بازیکن در استقلال است، گفت: نمی‌توانم بله یا خیر بگویم. باید درباره وضعیت او اطلاعات دقیقی داشته باشم. می‌دانم او مصدوم بوده است. نمی‌توانم به شما یا جباری چیزی بگویم. او یا پزشکش باید درباره وضعیتش با من صحبت کنند. اگر بتوانم بعد از این بازی، صحبتی با جباری خواهم داشت و درباره وضعیت ذهنی و بدنی او صحبت می‌کنم تا برای هر دو طرف بهترین تصمیم را بگیرم.

شفر بعد از داربی صحبت هایی درباره گادوین منشا، مهاجم پرسپولیس انجام داد و گفت او بسیار جنگنده است. او درباره اینکه آیا معتقد است مهاجمان تیمش جنگنده نیستند اما تخریبی کار می‌کنند گفت: مهاجمان نیاز به موقعیت دارند. دیدیم که سجاد خودش را در سه موقعیت خوب گلزنی قرار داد. باید برای آنها موقعیت خلق کنیم. وقتی تازه به ایران آمده بودم و بازی سجاد را می‌دیدم خیلی در موقعیت گل نبود اما الان خیلی خوب حرکت می‌کند و در موقعیت گلزنی قرار می‌گیرد. می‌توانم لواندوسکی را مثال بزنم که در بازی آخر تیمش موقعیت‌های زیادی داشت ولی گل نزد. اینجا هستیم که به هم کمک کنیم. در کیش هم او خوب بازی کرد و پنالتی هم گرفت اما گل نزد. او شاید الان تحت فشار است. این کار من است که بازیکنان را به بهترین فرم خودشان برگردانم. نکته مهم درباره مهاجمان ما این است که قبلا موقعیت‌های گلزنی زیادی نداشتند اما الان خیلی موقعیت دارند. در بازی آخر دیدم که سجاد در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار گرفت اما گل نزد. این حرکت و خلق موقعیت گلزنی نشان داد او چقدر خوب کار می‌کند. شاید چون تا الان گل نزده در فشار است. باید به بازیکنان کمک کنیم که از این فشار خارج شوند. زدن یکی، دو گل وضعیت را بهتر می‌کند. شاید ما به دنبال یک مهاجم تمام کننده باشیم.

شفر در پاسخ به این سوال که بعد از شش هفته توانسته مشکل گلزنی تیمش را حل کند گفت: به یاد دارم در بازی با فولاد شاید یک موقعیت گلزنی داشتیم. بازیسازی از دفاع به حمله خیلی بد بود. پاس خوب به مهاجم نمی‌رسید و ارسال خوب نداشتیم. در بازی آخر چهار موقعیت صد درصد گلزنی داشتیم. دو موقعیت دیگر هم در بازی قبل از سیاه جامگان داشتیم که گل نشد. این کاری است که باید اول انجام دهیم و برای خودمان موقعیت گلزنی خلق کنیم. در تمرینات روی زدن ضربات آخر کار می‌کنیم. الان می‌بینم که بازیکنان در زدن ضربات آخر در تمرینات بهتر از گذشته شده‌اند.

او ادامه داد: روی ارسال‌ها می‌بینم بهتر از گذشته شده‌ایم. قبلا توپ‌ها با ضربه سر به بیرون می‌رفت. الان بهتر شده‌ایم و باید اشکالات گذشته را جبران کنیم. در بازی آخر سه موقعیت گل ما به خاطر حرکت‌مان به آفساید منجر شد چون زود حرکت کردند. در تلاشیم این مشکل را هم برطرف کنیم. خیلی از مهاجمان بزرگ دنیا در طول تاریخ مانند گرد مولر، در دوره‌ای نمی‌توانستند گل بزنند. در تمرین یا مسابقه‌ای گل خیلی زیبا زدند و توانستند به روند گلزنی خودشان برگردند. ما مهاجمان خوبی داریم فقط آن‌ها در فشار و نگرانی هستند. باید خیلی راحت کارشان را انجام دهند و از این فشار خارج شوند. در بازی آخر شهباززاده خیلی خوب خودش را به توپ ارسالی از کنار زمین رساند و زودتر از مدافع حریف ضربه زد. باید خیلی راحت بازی کنیم.

شفر به بازی منچستر برابر بازل اشاره کرد و گفت: بازی در نیمه نخست مساوی بود. بازیکنان این تیم در هفته ۲۰۰ هزار دلار می‌گیرند اما گل نزدند. ما باید یاد بگیریم بهتر و بهتر شویم. منچستر هم در پایان باخت.

او در پاسخ به این سوال که در نیم فصل بازیکنی را جذب خواهند کرد گفت: مشخص است که نظراتی دارم. در این که در چه پستی باشد، بعدا به شما می‌گویم. به شما پیام می‌دهم و اسم و موقعیت بازیکن را می‌گویم.

سرمربی آلمانی استقلال درباره علاقه هواداران به حضور ثابت مهدی قائدی در ترکیب این تیم گفت: خیلی خوب است که هواداران خوشحال هستند. فوتبالی که ما بازی می‌کنیم مانند تنیس نیست که از دو طرف زمین توپ ارسال کنیم و با ضربه سر به گل برسیم و بعد بگوییم بردیم و به خانه برویم. همه برد می‌خواهند. در عین حال فوتبال و عملکرد تیمی برای ما مهم است. می‌توانیم اینطور بازی کنیم که دروازه بان ما شوت بزند و مهاجمان با ضربه سر گل بزنند. من چنین مربی‌ای نیستم. من دنبال فوتبال زیبا هستم. شاید چند ده هزار طرفدار مهدی قائدی علی دایی، فرشید اسماعیلی و ... باشند. نمی‌توانیم طبق خواسته هواداران بازیکنان را انتخاب کنیم. من بازیکنان را زیر نظر دارم و هر بازیکنی که در تمرینات و بازی تیمی ما خوب باشد، در زمین بازی می‌کند. مهدی قائدی الان آنقدر خوب نیست که از اول بازی کند. من مهمت شول را مثال می‌زنم که ۱۰ دقیقه بازی می‌کرد. بعدا دقایق بیشتری بازی کرد و روزی بازیکن ثابت بایرن مونیخ بود. ما او را زیر نظر داریم. نمی‌توانیم او را از ابتدا در زمین بگذاریم و خوب بازی نکند و بعدا مردم بگویند چرا این کار را کردید. ما به دنبال پیشرفت او هستیم. مطمئن باشید می‌خواهیم کیفیت فنی او را ارتقاء ببخشیم.

شفر گفت: در بازی آخر، هفت و هشت موقعیت خوب داشتیم. زمانی که در ۱۰ دقیقه آخر شروع به ارسال پاس بلند کردیم، موقعیت کمی داشتیم. شانس با بازی زیبا می‌آید. چیزی که الان می خواهیم این است که یک نفر در خط حمله موقعیت‌ها را به گل تبدیل کند.

این بازی فردا شنبه ساعت ۱۷:۳۰ و بدون حضور هواداران در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

کد خبر 390396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha