همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه ظرفیت این دانشگاه پذیرش بیش از ۵۵۰ هزار دانشجو است، گفت: هم اکنون ۱۳۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که این به معنای خالی بودن بیش از ۶۰ درصدی ظرفیت تحصیلی در این دانشگاه است.

به گزارش ايرنا، محمدحسین امید در دیدار با روسای دانشگاه‌های علمی کاربردی در آذربایجان غربی با بیان اینکه باید جذابیت لازم برای جذب دانشجو در این دانشگاه‌ها ایجاد شود، اظهار کرد: رویکرد کشور به سمت مهارت‌محوری آموزش عالی در حال تغییر است و دانشگاه‌های علمی کاربردی باید آماده چنین تغییری باشند.

وی با اعلام اینکه اولویت دانشگاه علمی کاربردی تربیت دانشجو با اولویت‌های منطقه‌ای است، افزود: برای همراهی با برنامه‌های توسعه‌ای در مناطق برای تربیت نیروی انسانی لازم، آمادگی کامل داریم.

وی با بیان اینکه تعداد رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی از یک هزار و 500 رشته به 800 رشته کاهش یافته است، گفت: علت این کاهش نیازمحور شدن رشته و پرهیز از تدریس رشته‌هایی است که خروجی مناسبی ندارند.

امید با اشاره به رویکرد مهارت‌محور دانشگاه علمی کاربردی، اظهار کرد: تنها داشتن مدرک دیگر برای اشتغال‌زایی کافی نیست و باید مهارت‌آموزی مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با نیروی انتظامی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: طبق این تفاهم‌نامه تمامی سربازانی که مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر دارند در دانشگاه علمی کاربردی مهارت‌های آموزشی می‌بینند.

کد خبر 390367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha