همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهوری گفت: ایران به عنوان کشوری که دارای بزرگترین ذخایر گاز طبیعی در جهان است، نقش فعالی در مجمع کشورهای صادرکننده گاز و ایجاد هماهنگی در جهت توسعه و ارتقاء گاز در سبد انرژی جهان ایفا می‌کند.

jahangiri

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اپل رئیس جمهوری در جریان سفر به بولیوی، پس از ورود به فرودگاه سانتاکروز، در‌ جمع خبرنگاران، هدف از سفر خود به این کشور‌ را پاسخ به دعوت رییس جمهور بولیوی و شرکت در چهارمین نشست سران کشورهای صادرکننده گاز عنوانو ماطر نشان کرد: در این نشست، دیدگاهها و مواضع جمهوری اسلامی ایران‌ را ‌درباره انرژی و گاز طبیعی مطرح خواهیم کرد.

معاون اول‌ رئیس جمهوری ادامه داد: در‌حاشیه این اجلاس، چنانچه فرصتی فراهم شود، دیدارهایی نیز با مقامات کشور‌ بولیوی و‌ مقامات شرکت کننده در اجلاس خواهم داشت و در خصوص مسائل جهانی و مسائل منطقه خاورمیانه گفتگو خواهیم کرد.

جهانگیری انرژی را از مهمترین پیش نیازهای توسعه کشورها برشمرد و اظهار کرد: خوشبختانه کشورهای تولید کننده و صادرکننده گاز، با پیش بینی نسبت به آینده وضعیت انرژی، ۱۷ سال پیش تصمیم به ایجاد مجمع کشورهای صادرکننده گاز گرفتند و‌ امروز این مجمع به نهادی تاثیرگذار در حوزه انرژی در عرصه بین الملل تبدیل شده است.

وی همچنین آمریکای لاتین را منطقه ای پراهمیت دانست و گفت: توسعه و ‌گسترش همکاری با کشورهای آمریکای لاتین از جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

کد خبر 390363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha