چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
۰ نفر

مردی که ۵ سال قبل در جریان درگیری خیابانی با جوانی موتورسوار وی را به قتل رسانده بود با گذشت اولیای دم از قصاص نجات یافت اما به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

به گزارش همشهري، نهم دي‌ماه سال91 نزاع خونيني بين چند جوان در يكي از خيابان‌هاي شهرك غرب اتفاق افتاد كه در جريان آن جواني جان خود را از دست داد. اين درگيري از پيچيدن جوان موتورسوار جلوي يك پژو آغاز شد و بعد از بگو مگو طرفين به جان يكديگر افتادند. در جريان اين درگيري پسر موتورسوار به بيمارستان منتقل شد اما ساعتي بعد به‌دليل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

در شرايطي كه پزشكي قانوني علت مرگ را ضربه‌هاي متعدد جسم نوك تيز، همچنين صدمات ناشي از تصادف رانندگي اعلام كرده بود راننده پژو به اتهام قتل بازداشت شد. هرچند او به حضور در اين درگيري خونين اعتراف كرد اما گفت كه هيچ قصد و نيتي نداشته است. با وجود اين پرونده وي با صدور كيفرخواست به دادگاه فرستاده شد.

متهم به قتل در زندان منتظر رسيدن روز محاكمه بود و خانواده‌اش به‌دنبال راهي براي نجات او بودند. آنها بارها سراغ اولياي دم رفتند تا رضايت‌شان را جلب كنند. با اينكه خانواده داغدار ابتدا گفتند خواسته‌شان قصاص است اما در ادامه با دريافت 450ميليون تومان قاتل را بخشيدند. به اين ترتيب، متهم روز گذشته به لحاظ جنبه عمومي جرم در دادگاه محاكمه شد.

در اين جلسه كه در شعبه يازدهم دادگاه كيفري يك استان تهران برگزار شد، ابتدا نماينده دادستان به دفاع از كيفرخواست پرداخت و براساس ماده 642قانون مجازات اسلامي خواستار مجازات متهم شد.سپس او در جايگاه ايستاد و در دفاع از خودش گفت: من هيچ نيتي براي ارتكاب قتل نداشتم. راستش را بخواهيد آن شب من و دوستانم سوار ماشين در خيابان‌هاي شهرك غرب دور مي‌زديم كه مقتول كه سوار موتورسيكلت بود جلوي ما پيچيد. وقتي به او اعتراض كرديم ناسزا گفت. همان موقع بود كه دوستانم از ماشين پياده و با او درگير شدند.

متهم به قتل ادامه داد: من آن شب مشروبات الكلي مصرف كرده بودم و وضعيت عادي نداشتم؛ به همين دليل چيز زيادي يادم نمي‌آيد. پشت فرمان نشستم و دنده عقب حركت كردم اما از فرياد دوستانم فهميدم كه ماشين با جوان موتورسوار كه روي زمين افتاده بود، برخورد كرده است. باور كنيد من چاقويي نداشتم و هيچ ضربه‌اي به مقتول نزدم اما بعد از دستگيري گفتند كه روي بدن مقتول آثار چاقو وجود دارد.

وي در ادامه گفت: مصرف مشروبات الكلي من را به اين روز انداخت. اگر حالت عادي داشتم هيچوقت اين اتفاق نمي‌افتاد. من حتي مقتول را نمي‌شناختم و دليلي نداشت بخواهم او را به قتل برسانم؛ به همين دليل از هيأت قضايي درخواست مي‌كنم در مجازاتم تخفيف قائل شوند. با پايان دفاعيات متهم، قضات دادگاه وارد شور شدند و متهم را به تحمل 36ماه حبس با احتساب ايام بازداشت محكوم كردند. به اين ترتيب قرار است متهم به‌زودي از زندان آزاد شود.

کد خبر 390328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha