همشهری آنلاین: بخش مرور شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین به نمایش برترین ساخته‌های سینمای آلمان در دوران جمهوری وایمار اختصاص یافته است.

برلیناله

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از سايت رسمي برليناله، حدود يك قرن پيش و پس از پايان نخستين جنگ جهاني و پيدايش جمهوري وايمار، يكي از پربارترين و تاثيرگذارترين فازهاي تاريخ سينماي آلمان ظهور كرد؛ دوراني كه درك جهانيان را از فرهنگ فيلم اين كشور اروپايي شكل داد و نتايج آن تا همين امروز ادامه دارد. «بازخواني سينماي وايمار» بخشي از برنامه‌هاي جشنواره برلين 2018 است كه در آن 28 فيلم داستاني، مستند و كوتاه مربوط به سال‌هاي 1918 تا 1933 به نمايش درمي‌آيد.

از جمله مهم‌ترين آثاري كه در بخش مرور روي پرده مي‌رود، فيلم‌هاي فيلمسازاني است كه بين سينمادوستان چندان شناخته‌شده نيستند و برخي از آنها به تازگي بازيابي شده‌اند. ضمن اينكه قرار است به سنت تمام دوره‌هاي برلين، برنامه‌هاي نمايش فيلم‌هاي صامت با حضور نوازندگان سرشناس بين‌المللي همراه باشد. گونتر بوخوالد كه از چهار دهه پيش با مديران برلين همكاري مي‌كند، سال 2018 چهلمين سال حضور در برنامه نمايش فيلم‌هاي صامت را جشن مي‌گيرد.

شصت و هشتمین دوره جشنواره فيلم برلين ۱۵ تا ۲۵ فوریه ۲۰۱۸ برگزار می‌شود و توم تیکور، فیلمساز نامدار آلمانی ریاست هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل آن را بر عهده دارد. سال گذشته پل ورهوفن، کارگردان هلندی رئیس داوران بخش رسمي برلیناله بود و «بر جسم و روح» ساخته ایلدیکو انیدی از مجارستان جایزه خرس طلايي را از آن خود كرد.

کد خبر 390320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha