همشهری آنلاین: علی‌رضا حقیقی تک دروازه‌بان موفق ایرانی در لیگ‌های اروپایی است. وی که به عنوان یکی از سه دروزاه‌بان برتر لیگ سوئد انتخاب شد با بیان اینکه می‌خواهد مجددا دروازه‌بان شماره یک تیم ملی باشد، گفت: هر وقت پرسپولیس بخواهد بازخواهد گشت.

علیرضا حقیقی
  • از دلیل حضورت در اسکیلستونا بگو. انتخابی که باعث تعجب خیلی‌ها شد.

به دلیل مصدومیت‌های سریالی که برای من پیش آمده بود فصل نقل و انتقالات بسته شد و من نتوانستم به تیمی بپیوندم. در آن برهه زمانی فقط پنجره نقل و انتقالاتی کشورهای اسکاندیناوی باز بود و جز دو کشور نمی‌شد حضور داشته باشم. یک پیشنهاد از نروژ داشتم اما ترجیح دادم در لیگ سوئد بازی کنم چرا که سطح آن بالاتر بود.

  • و بعد بار دیگر دچار مصدومیت شدی

دقیقا. من از ابتدا قصد داشتم نیم فصل در سوئد بمانم و در پنجره نقل و انتقالاتی تابستان راهی یک تیم دیگر شوم اما آن مصدومیت برایم به وجود آمد. بازهم بهترین انتخاب برای من اسکیلستونا بود. هم قرارداد داشتم و هم بهترین جا بود تا خودم را دوباره بسازم. شرایط سهتی بود. من در سه چهار بازی اول با یک پا بازی می کردم چرا که باید 4 ماه دوران نقاهتم طول می‌کشید اما خودم را دو ماه رسانده بودم. خدا را شکر مشکلی پیش نیامد و تا آخر فصل بازی کردم.

  • در نهایت هم در جمع برترین‌های لیگ سوئد قرار گرفتی. خیلی سخت بود در چنین تیمی به این عنوان دست پیدا کردن.

دو دروازه بان دیگری که با من در جمع برترین‌ها بودند در تمام فصل حضور داشتند و من فقط نیم فصل. این عنوان جواب زحماتم بود و سختی‌هایی که کشیدم و صبری که کردم.

  • در آخرین مصاحبه ای که داشتی در جمع خبرنگاران سوئدی حسابی از دست بازیکنان ناراحت بودی و می‌گفتی آنها در زمین راه می‌روند.

در 3، 4 بازی آخر که دیگر شانس چندانی برای ماندن نداشتیم سرمربی تیم تصمیم گرفت به بازیکنانی که با تیم برای فصل بعد قرارداد دارند بازی بدهد و به همین دلیل 8 نفر از بازیکنان تیم ما تغییر کردند. همین مساله باعث شده بود تا نفرات جایگزین در بازی آخر راه بروند و اصلا کار را جدی نگیرند. من اصلا از باخت خوشم نمی‌آید. در آن مسابقه من چند سیو داشتم و یک پنالتی هم گرفتم. به خاطر همین هم بعد از بازی وقتی از من سوال شد گفتم که بازیکنان در زمین راه می‌رفتند. حالا دیگر قصه اسکیلستونا تمام شد و از صمیم قلب بابت روزهایی که در آنجا بودم خوشحالم و تجربه جدید بود.

  • برنامه بعدی‌ات چیست و قصد داری در ادامه برای فوتبالت چه کاری انجام بدهی؟

هنوز برنامه خاصی ندارم. تازه لیگ تمام شده است. از اکثر تیم‌های سوئدی برای من پیشنهاد آمده است. اما تقویم سوئد با بقیه کشورهای اروپایی فرق دارد و تازه لیگ آنها سه ماه دیگر آغاز خواهد شد. البته جام حذفی پیش از آن شروع می‌شود ولی به هر حال همین مساله در سال جام جهانی باعث شده تا زیاد به آن پیشنهادات فکر نکنم. باز هم این امکان وجود دارد که به این نتیجه برسم که بمانم اما فعلا تمرکزم روی جاهای دیگر است.

  • بعد از مدتها به تیم ملی دعوت شدی ولی دراردوی آخر حاضر نبودی. در این باره چه نظری داری؟

بعد از حدود 11 ماه به تیم ملی دعوت شدم وبه جز اردوی آخر، در دو اردوی قبل تر حضور داشتم. خیلی خوشحال بودم که برگشتم. در اردوی آخر همانطور که گفتی حضور نداشتم و دلیل آن را کارلوس کی‌روش می‌داند. برای او 1000 درصد احترام قائلم و هر کم و کاستی بوده از طرف من بوده است. جبران خواهم کرد و سعی می‌کنم جزو نفرات اصلی باشم. صرف حضور در جام جهانی به درد من نمی‌خورد و دوست دارم در ترکیب باشم و باز یکنم. زیاد دنبال رکورد نیستم اما اینکه در دو جام جهانی دروازه‌بان تیم ملی کشورم باشم اتفاق خوشحال کننده‌ای است.

  • درباره قرعه کشی جام جهانی هم صحبت کن. اگر خودت بودی چه قرعه‌ای را برمی‌داشتی؟

دو حالت در کل وجود دارد. یا با بهترین‌ها هم گروه می شویم که می‌تواند تجریه جدید برای ما باشد یا اینکه در گروهی حضور داشته باشیم که امکان صعود هم در آن باشد. خودم به شخصه دوست دارم در گروهی باشیم که امکان صعود باشد یعنی حالت دوم. با این حال به قول معروف هر چه پیش آید خوش اید.

  • شایعه بازگشت تو به پرسپولیس شنیده می‌شود. قصد بازگشت داری؟

این را قبل هم گفته ام و بازهم می‌گویم. اهل بازی کردن با احساسات هواداران هم نیستم. آنها در یک هفته‌ای که در ایران بودم برایم سنگ تمام گذاشتند و لطفشان در همه جا شامل حالم شد. پرسپولیس خانه من است و هر چه دارم از این تیم است اما هنوز تا به این لحظه هیچ پیشنهادی از طرف این باشگاه به دست من نرسیده است. پرسپولیس و هوادارانش در قلب من بوده و هستند. چه باشم و چه نباشم بهترین‌ها را برای این تیم خواسته ام. اگر روزی قسمت شد و به تیم محبوبم برگشتم هواداران مطمئن باشند بهترین عملکرد را به جا خواهم گذاشت و مطمئنا آنهایی که اسم مرا پسر پرسپولیس گذاشتند را سربلند می‌کنم و هیچ شرطی برای بازگشت ندارم.

کد خبر 390316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha