چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: روبات ۲۱۳ سانتیمتری فیلم سینمایی «سیاره ممنوعه» در حراجی بونامز نیویورک پنج میلیون و ۳۷۵ هزار دلار چکش خورد

رابی روبات

و رکورد گران‌ترین شئی سینمایی را که در اختیار لباسی از مریلین مونرو بود، شکست.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از نيويورك‌تايمز، اين اتفاق يك هفته پس از ركوردشكني 450 ميليون دلاري نقاشي لئوناردو داوينچي از چهره حضرت مسيح افتاد كه كارشناسان درباره صحت و اصالت آن ترديدهايي وارد كرده‌اند. آدم‌آهني موسوم به رابي سال 1956 در فيلم علمي خيالي «سياره ممنوعه» به كارگرداني فرد ام. ويلكاكس در كنار والتر پيجن، آن فرانسيس و لزلي نيلسن حضور داشت و نقشي اساسي در نامزد شدن جلوه‌هاي ويژه آن در مراسم اسكار ايفا كرد.

گرچه رابي حدود 60 سال پيش با هزينه چشمگير 100 هزار دلاري ساخته شده بود اما 5.4 ميليون دلاري كه براي خريدن آن در حراجي بونامز نيويورك پرداخت شد، ركوردي تازه در دنياي حراجي‌هاي سينمايي خلق كرد. پيش از اين، لباس سفيد مونرو در فيلم سينمايي «خارش هفت ساله» مربوط به 1955 و نخستين خودروي بتمن مربوط به 1966 با چهار ميليون و 600 هزار دلار ركورد گران‌ترين شئي سينمايي حراج‌شده را در اختيار داشتند.

رابي پس از هنرنمايي در «سياره ممنوعه» بازنشست نشد و در دو مجموعه محبوب تلويزيوني ده‌هاي 50 و 60 آمريكا يعني «منطقه نيمه‌روشن» و «خانواده آدامز» هم ايفاي نقش كرد. كارشناسان پيش‌بيني كرده بودند اين آدم‌آهني قديمي در حراجي بونامز با مبلغي هفت‌رقمي به فروش برسد اما كمتر كسي انتظار ركوردشكني از رابي روبات داشت.

کد خبر 390301

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha