چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: «با اسم خودت به من زنگ بزن» پیشتاز نامزدهای سی و سومین جوایز اسپیریت است.

به گزارش هنرآنلاين؛ اسامی نامزدهای جوایز اسپیریت که از آن به عنوان معادل اسکار در جامعه سینمای مستقل آمریکا یاد می‌شود، اعلام شد.

"با اسم خودت به من زنگ بزن" (Call Me By Your Name) ساخته لوکا گوادانینو کارگردان ایتالیایی با نامزدی در شش بخش شامل بهترین فیلم بلند داستانی، کارگردان، تدوین، فیلمبرداری همین طور بهترین بازیگر مرد مکمل (آرمی همر) و بهترین بازیگر مرد (تیموتی شالامه)، پیشتاز نامزدهای جوایز اسپیریت 2018 است.

این فیلم با اقتباس از رمانی نوشته آندره آسیمان نویسنده مصری-آمریکایی ساخته شده و درباره ارتباط نوجوانی به نام الیو با الیور دستیار پدرش است و این زمانی است که او برای گذران تعطیلات تابستانی به خانه پدری بازگشته است. "با اسم خودت به من زنگ بزن" سپتامبر پیش در جشنواره فیلم تورنتو به عنوان فیلم سوم برگزیده تماشاگران جشنواره انتخاب شد.

رابرت پاتینسن در "دوران خوب" 

از سوی دیگر، "برو بیرون" (Get Out) اولین تجربه کارگردانی جردن پیلی و "دوران خوب" (Good Time) به کارگردانی بنی سفدی و جاش سفدی، هر یک در پنج بخش شامل جایزه بهترین فیلم بلند داستانی برای "برو بیرون"، نامزد شده‌اند.

دانیل کالویا و آلیسن ویلیامز در فیلم ترسناک "برو بیرون" از شرکت‌های یونیورسال و بلوم‌هاوس بازی می‌کنند. داستان درباره یک مرد جوان آفریقایی-آمریکایی است که در ملک خانوادگی و اسرارآمیز دوستش با ماجراهایی روبرو می‌شود.

رابرت پاتینسن، برخد عبدی و جنیفر جیسن لی بازیگران فیلم "دوران خوب" هستند که اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. پاتینسن نقش یک سارق بانک بی‌هدف را بازی می‌کند که بعد از بازداشت برادرش در یک سرقت ناموفق، با مجموعه‌ای از اتفاقات ناخوشایند روبرو می‌شود. پاتینسن برای کار خود در فیلم نامزد دریافت جایزه اسپیریت بهترین بازیگر مرد شده است.

"Lady Bird" اولین تجربه کارگردانی گرتا گرویگ در چهار بخش از جمله بهترین فیلم بلند داستانی نامزد شده است. سرشا رونان، لوری متکالف و لوکاس هجز در این کمدی درام بازی می‌کنند که اولین بار در دنیا در جشنواره تورنتو روی پرده رفت. فیلم ماجراهای زنی جوان را در کالیفرنیای جنوبی را دنبال می‌کند. 100 درصد نقدهای نوشته‌شده بر فیلم در وبسایت راتن تومیتوز مثبت بوده است. رونان و متکالف به ترتیب در بخش بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر زن مکمل نامزد دریافت جوایز اسپیریت هستند.

صحنه ای از فیلم "Lady Bird"

"با اسم خودت به من زنگ بزن"، "برو بیرون" و "Lady Bird" برای دریافت جایزه بهترین فیلم بلند داستانی با دو فیلم "پروژه فلوریدا" (The Florida Project) به کارگردانی‌ شان بیکر و "سوارکار" (The Rider) به کارگردانی کلویی ژائو رقابت می‌کنند.

"پروژه فلوریدا" با بازی ویلم دافو و بروکلین پرینس اولین بار در دنیا در چهل و نهمین دوره دو هفته کارگردانان جشنواره کن روی پرده رفت. داستان فیلم در یک تابستان روی می‌دهد و درباره یک دختر بچه شش ساله استثنایی است که همزمان با شیطنت‌های کودکانه در کنار همبازی‌هایش و ارتباط با مادر سرکش اما دلسوزش، زیر سایه دنیای دیزنی زندگی می‌کند. "پروژه فلوریدا" در دو بخش شانس دریافت جوایز اسپیریت را دارد.

"سوارکار" نیز مانند "پروژه فلوریدا" اولین بار در دنیا در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن امسال نمایش داده شد و یکی از برندگان این بخش بود. فیلم درباره یک گاوچران (با بازی بریدی جاندرو) است که وقتی از یک حادثه جان سالم به در می‌برد، راهی سفری جاده‌ای به سرتاسر آمریکا می‌شود. "سوارکار" در چهار بخش نامزد دریافت جوایز اسپیریت است.

در همین حال، "من، تونیا" (I, Tonya) به کارگردانی کریگ گیلسپی با بازی مارگو روبی در نقش تونا هاردینگ قهرمان اسکیت‌بازی، "کلمبوس" (Columbus) به کارگردانی کوگونادا با بازی جان چو و "سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری" (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) به کارگردانی مارتین مکدانا، هر یک در سه بخش نامزد هستند.

"Mudbound" به کارگردانی دی ریس در جوایز اسپیریت 2018 جایزه رابرت آلتمن را دریافت می‌کند که به کارگردان، مسئول انتخاب بازیگران و گروه بازیگری یک فیلم اعطاء می‌شود.

برندگان سی و سومین جوایز اسپیریت شنبه سوم مارس 2018 (بامداد یکشنبه 13 اسفند) در یک چادر در ساحل سانتا مونیکا معرفی می‌شوند. (این جوایز هر سال یک روز پیش از برگزاری مراسم جوایز اسکار برگزار می‌شود).

برندگان جوایز اسپیریت با رأی اعضای "فیلم مستقل" انتخاب می‌شوند. این جوایز از فیلم‌هایی تقدیر می‌کند که در ایالات متحده با بودجه کمتر از 20 میلیون دلار ساخته شده باشند.

سال گذشته "لا لا لند" فیلم محبوب فصل جوایز به این خاطر که هزینه تولید آن بیش از 20 میلیون دلار بود، برای رقابت در جوایز اسپیریت واجد شرایط نبود. در مقابل "مهتاب" دیگر فیلم مورد توجه در فصل جوایز که در پنج بخش نامزد دریافت جوایز اسپیریت شده بود در هر پنج بخش از جمله بهترین فیلم بلند داستانی پیروز شد و روز بعد اسکار بهترین فیلم را هم برد.

در چهار سال گذشته هر چهار برنده جایزه اسپیریت بهترین فیلم بلند داستانی - "12 سال بردگی" (2014)، "بردمن" (2015)، "مرکز توجه" (2016) و "مهتاب" - جایزه اسکار بهترین فیلم را نیز دریافت کرده‌اند.

سال گذشته، بجز "مهتاب" برندگان جوایز اسپیریت در بخش‌های بهترین بازیگر مرد (کیسی افلک برای "منچستر بای د سی")، فیلمنامه (بری جنکینز برای "مهتاب") و مستند بلند ("او. جی. ساخت آمریکا") هم با برندگان جوایز اسکار یکی بود.

کد خبر 390295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha