همشهری آنلاین: منابع عربی اعلام کردند بر اثر یک حمله انتحاری به مسجدی در شمال شرق نیجریه که ۳۰ آبان ماه روی داد دست کم ۵۰ نفر کشته شدند.

 حمله انتحاری در شمال نیجریه دست کم ۵۰ کشته برجای گذاشت

به گزارش ایرنا، تروریست های انتحاری روزسه شنبه مسجدی در شهر «مومبی » واقع در شمال شرق نیجریه را هدف قرار دادند و دست کم 50 نفر را به قتل رساندند و شماری دیگر را نیز زخمی کردند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است اما انگشت اتهام متوجه گروه تروریستی بوکوحرام است.

عثمان ابوبکر سخنگوی اداره پلیس استان «اداماوا» در این خصوص گفت: تاکنون 50 نفر بر اثر حمله انتحاری به مسجد شهر «موبی » هنگام نماز صبح کشته شده اند.

این مقام نیجریه ای افزود: تروریست انتحاری همراه با نمازگزازان وارد مسجد شد و پس از آن، هنگام نماز، خود را میان آن ها منفجر کرد.

پیش از این شماری از مقام های محلی در این استان، شمار کشته ها را 15 نفر اعلام کرده بودند.

منابع محلی اعلام کردند که شماری از زخمی ها برای مداوا به بیمارستان منتقل شده اند اما به تعداد کل مجروحان این حمله انتحاری اشاره ای نکردند.

حملات بوکوحرام از هشت سال پیش تاکنون دست کم 20هزار کشته برجای گذاشته و باعث آواره شدن دو میلیون و 600هزار نفر در شمال شرق نیجریه شده است.

استان اداماوا که طی سال های 2014 تا 2015 کانون اعمال خشونت آمیز بود، کم کم در حال تجربه آرامش بود اما این انفجار بار دیگر آرامش و امنیت نسبی را در این منطقه بر هم زد.

گروه تروریستی بوکوحرام در سال 2002 میلادی تاسیس شد و بیش تر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس سال 2015 با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت کرده و نام خود را به ولایت غرب آفریقای داعش تغییر داد.

کد خبر 390184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha