همشهری آنلاین: اندکی پس از موفقیت نسخه تازه «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» در گیشه، کنت برانا بار دیگر به عرصه سینما بازمی‌گردد

و نقش هرکول پوآرو رو در یک داستان جنایی دیگر از آگاتا کریستی ایفا می‌کند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تلگراف، بازيگر بريتانيايي برنده جوايز بفتا و اوليويه كه در مقام كارگردان و بازيگر داستان سال 1934 را روي پرده بزرگ سينما جاني دوباره بخشيد، به احتمال فراوان گزينه اصلي شرکت فاکس براي اقتباس از «مرگ روی نیل» كريستي است؛ رماني كه سال 1937 منتشر شد و پيش از اين دستمايه يك سريال بوده و سال 1978 هم يك فيلم سينمايي بر اساس آن با بازي پيتر يوستيف در نقش پوآرو ساخته شده است.

البته «مرگ روی نیل» با وجود بردن اسكار بهترين طراحي لباس در گيشه چندان موفق نبود و 14 ميليون دلار فروخت. حالا به نظر مي‌رسد موفقيت تجاري «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» مديران فاكس را براي توليد روايتي تازه از آن داستان هيجان‌انگيز قانع كرده است. آنها از مايكل گرين (نويسنده «قتل در قطار...») خواسته‌اند فيلمنامه «مرگ روي نيل» را بنويسد و خود برانا هم قرار است علاوه بر كارگرداني، نقش كارآگاه سبيلوي بلژيكي را در آن تكرار كند.

ماجراهای رمان در مصر و حاشيه رود نیل مي‌گذرد؛ پوآرو که برای تعطیلات به مصر رفته، با زوجی آشنا می‌شود که براي گذراندن ماه عسل به آنجا آمده‌اند. در ادامه و طبق معمول تمام داستان‌هاي كريستي جنايتي مرموز رخ مي‌دهد و كارآگاه باهوش مامور يافتن قاتل و گشودن گره پرونده مي‌شود. «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» تا امروز 150 ميليون دلار در دنيا فروخته و گيشه داغ آن همچنان در گوشه و كنار جهان طرفدار دارد.

آگاتا کریستی كه بانوي وحشت ادبيات جنايي است، بين سال‌هاي 1920 تا 1976 حدود 65 رمان کارآگاهی و 14 داستان کوتاه نوشت و هركول پوآرو شناخته‌شده‌ترين شخصيت دنياي داستاني اوست. تا امروز بيش از چهار میلیون نسخه از كتاب‌ها و داستان‌هاي كريستي فروخته و بر اساس ماجراهاي پوآرو یک مجموعه تلویزیونی هم ساخته شده است.

کد خبر 390179

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha