مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
۰ نفر

۳ هزار بادکنک مشکی در روز جهانی یادبود قربانیان سوانح رانندگی در ۵۰ نقطه تهران به آسمان رفت.

بادکنک

اين اقدام كه براي نخستين‌بار به همت معاونت حمل‌ونقل و ترافيك به مناسبت روز جهاني يادبود قربانيان سوانح رانندگي تدارك ديده شده بود، با هدف توجه افكار عمومي درخصوص آمار چشمگير تصادفات سوانح رانندگي در سال‌هاي اخير و براساس سهل‌انگاري اشخاص با دعوت از گروه‌هاي مختلف مردمي براي همراهي در اين طرح در جهت آگاهي‌بخشي بيشتر نسبت به رعايت اصول و ضوابط ايمني به‌عنوان مهم‌ترين روش در كاهش تصادفات انجام پذيرفت. پارك‌هاي ترافيكي، مناطق22گانه، پايانه‌هاي مسافربري برون‌شهري،

پايانه‌هاي تاكسي و اتوبوسراني و ايستگاه‌هاي مترو در اين طرح مشاركت گسترده‌اي داشتند و با انتشار متون و مضامين شنيدني و تأثيرگذار به‌نام اين پويش و در قالب توزيع بسته‌هاي فرهنگي بين شهروندان، توزيع و نصب تراكت، پوستر، پلاكارد و بنر ياد قربانيان حوادث ناشي از رانندگي را گرامي داشتند.

تعدادي از چهره‌هاي هنري و ورزشي كه بر اثر حوادث رانندگي طي سال‌هاي گذشته از بين ما رخت بربسته‌اند مانند مرحوم سيروس قايقران، مرحوم آيدين نيكخواه بهرامي بسكتباليست تيم ملي، شادروان افشين يداللهي شاعر و ترانه‌سرا و مرحومه پوپك گلدره هنرمند سينما و تلويزيون كه از تصاوير همگي آن عزيزان روي پلاكاردها براي گرامي‌داشتن ياد و نامشان استفاده شد. متأسفانه براساس آمار گزارش شده روزانه 43نفر در ايران بر اثر تصادف جان خود را از دست مي‌دهند.

اين آمار هشداري است تا نسبت به مرگ‌ومير ناشي از حوادث جاده‌اي و سوانح رانندگي كه در سال‌هاي گذشته باعث از دست رفتن بسياري از هموطنان و چهره‌هاي مطرح شده است توجه بيشتري داشته باشيم و سعي كنيم تا با داشتن هواي شهرمان با هم مهربان‌تر باشيم.

  • نصب پلاكارد در ايستگاه‌هاي مترو

به مناسبت روز جهاني ياد بود قربانيان حوادث رانندگي، ايستگاه‌هاي متروي تهران نيز شاهد پلاكاردهايي با عكس برخي قربانيان مشهور در ايستگاه‌ها بود تا اهميت پيشگيري از بروز اين حوادث يادآوري شود.محسن محمديان، مدير ارتباطات شركت بهره‌برداري متروي تهران در اين‌باره گفت: كاهش تصادفات رانندگي و آلودگي هوا از مزيت‌هاي استفاده همگاني از متروست و در اين راستا شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه همواره به‌دنبال برنامه‌ريزي بهتر در جهت افزايش بهره‌برداري و جابه‌جايي ايمن و راحت براي مسافران بوده است.

وي با تأكيد بر اينكه ايمني و امنيت سفر با مترو از سوي مردم مطلوب تشخيص داده شده، خاطرنشان كرد: مترو مجهز به سيستم كنترل فرمان متمركز است؛ به‌طوري كه ترافيك قطارها دائماً در حال كنترل و نظارت بوده و با هرگونه احتمال خطا، سيستم نظارت ايمني عمل مي‌كند و اجازه حركت به قطار داده نمي‌شود و وجود اين فناوري باعث شده تا كنترل بيشتر و بهتري در حركت قطارها انجام پذيرد.

کد خبر 389920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha