یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: پس از پایان ایام عزاداری مـاه صفر، بـرخـی تماشاخانه‌های دولتی و خصوصی میزبان نمایش‌ها و کارگردانان شناخته‌شده چون محمد رحمانیان، محمدرضایی‌راد، جلال تهرانی، سیامک صفری و کوشک‌جلایی می‌شوند.

نمایش
  • اوليور توئيست در وحدت

تالار وحدت تا پايان آبان‌ماه اجراي «سهروردي» شكرخدا گودرزي و «شوايك» حميدرضا نعيمي را بر صحنه دارد و از آذر‌ماه ميزبان نمايش موزيكال «اوليور توئيست» به كارگرداني حسين پارسايي مي‌شود؛ نمايشي كه اين روزها گروه 160نفري بازيگري و موسيقي تمرينات نهايي خود را انجام‌ مي‌دهند و به‌مدت 60 شب روي صحنه خواهند رفت.

  • تهراني، رضايي‌راد و ‌نوروزي در تئاترشهر

محمد رضايي‌راد هم پس از ۱۲سال با «فعال» به تئاترشهر بازمي‌گردد. او سال 1384«بازگشت به خان نخست» را در اين مجموعه اجرا كرد و حالا قرار است نمايش جديدش را از هفته سوم آذر هر شب ساعت 19:30روي صحنه ببرد. اين نمايشنامه‌نويس سال گذشته «براساس دوشسِ مَلفي» را در تماشاخانه خصوصي تئاتر مستقل تهران اجرا كرد.

جلال تهراني هم «دو دلقك و نصفي» را بعد از «كلنل» به تالار اصلي مي‌آورد. اين نمايش از 12آذر تا اواسط دي ماه، ساعت 19:30روي صحنه است. رحيم نوروزي هم از اول آذر «ما تا ابد در قطب مي‌مانيم» را در كافه ترياي چهارسو اجرا مي‌كند. «بوي خواب» سهراب سليمي و «آكواريوم» سيامك احصايي هم اجراي خود را تا هفته دوم آذر در سالن قشقايي و چهارسو ادامه مي‌دهند.

  • فعاليت مستمر تماشاخانه‌هاي خصوصي

تماشاخانه باران اين روزها خود را براي «هايلايت» سوسن پرور آماده مي‌كند،پرور اين روزها در حال تكميل بازيگران خود است و به تازگي صديقه كيانفر به جمع اين گروه پيوسته. «هايلايت» را ريحانه حسن‌زاده و سوسن پرور نوشته‌اند. از 20آبان «گلن گري گلن راس» فريد رحمتي به‌مدت يك‌ماه ساعت 17در تماشاخانه پايتخت اجرا مي‌شود. «سلول‌هاي حرام» نيما يوسفي ساعت۱۹ و «اخككندو» سيدهادي عامل نيز از اول آذر‌ماه ساعت21روي صحنه مي‌روند. سامان ارسطو نيز نمايش «خودكار بي‌كار» را از چهارم آذر‌ماه ساعت17 در اين تماشاخانه آغاز مي‌كند.

  • اجراهاي جديد در شهرزاد

سالن شماره3 شهرزاد بعد از تعطيلات ميزبان «راننده چيني» پريزاد سيف مي‌شود. اين نمايش هر شب ساعت 18روي صحنه مي‌رود. محمود زنده‌نام هم اجراي «پدر» را آغاز مي‌كند. اين نمايش هر شب ساعت 19:45 به اجرا در مي‌آيد. اين پرديس تئاتري همچنين اجراي «بولشويك» عباس اكرمي را پيش‌رو دارد. اين نمايش تا هفته اول دي‌ماه ساعت 21:45روي صحنه است. رحمانيان هم قصد دارد «كنسرت- نمايش ترانه‌هاي قديمي: پيكان جوانان» را به سالن شماره2 شهرزاد بياورد.

سيامك صفري هم «لامبورگيني 2» را به اين پرديس مي‌برد. به‌نظر مي‌رسد اين كارگردان و بازيگر خوش‌سابقه قرار است يكي از چهر‌‌ه‌هاي سينمايي را در اين تئاتر بياورد كه سابقه تئاتري در كارنامه بازيگري‌اش ديده نمي‌شود و بيشتر او به‌عنوان يك بازيگر تلويزيون شناخته شده است.

  • بازار داغ نمايشنامه‌خواني

علاوه بر اجراهاي صحنه و برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي تئاتر، اين روزها بازار نمايشنامه‌خواني نيز در برخي سالن‌هاي نمايش و فرهنگسراها داغ است كه مي‌توان به نمايشنامه‌خواني يك هفته‌اي «مرگ فروشنده» در تالار اصلي برج آزادي، «خواب زمستاني» در پرديس شهرزاد و «دايي وانيا» در فرهنگسراي رسانه اشاره كرد.

  • مهاجران در حافظ

تالار حافظ از 29 آبان ميزبان «مهاجران» حسن عليكرمي مي‌شود. اين نمايش ساعت 19روي صحنه مي‌رود كه به گفته كارگردان، در اين نمايش بازيگران پيشكسوت و جوان تئاتر، بازيگران كودك هم در نمايش «مهاجران»، ايفاي نقش مي‌كنند.

  • ايرانشهر ميزبان 4نمايش

سالن ناظرزاده از هفته جاري ميزبان نمايش‌هاي «در انتظار آدولف» به كارگرداني عليرضا كوشك جلالي و «گم و گور» به كارگرداني امير مهندسيان شد كه به‌ترتيب ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ به صحنه مي‌روند. سالن سمندريان مجموعه نيز ميزبان نمايش‌هاي «پسران تاريخ» به كارگرداني اشكان خيل‌نژاد و «تنهايي پر هياهو» اميركاوه آهنين‌جان شد كه به‌ترتيب ساعت۱۸ و ۲۰:۳۰ اجرا مي‌شوند.

کد خبر 389914

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha