چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
۰ نفر

درحالی‌که عقربه‌های ساعت ۴ بامداد سه‌شنبه را نشان می‌داد نزدیکان زنی باردار او را به وسیله ویلچر به تنها مرکز درمانی منطقه زلزله‌زده منتقل کردند.

زلزله

زن جوان به نام جليله تجرد كه 27ساله و از عشاير منطقه است درد زيادي داشت و هر لحظه ممكن بود فرزندش به دنيا بيايد. در اين شرايط بخشي از بيمارستان صحرايي براي انجام زايمان به حالت آماده‌باش درآمد. با وجود امكانات كم ماماي حاضر در بيمارستان و پرستاران هم‌قسم شدند هر طور كه شده نوزاد را سالم به‌دنيا بياورند و جان مادر را نجات دهند. در اين شرايط مراحل اوليه زايمان آغاز شد. به دنيا آمدن نوزاد در هواي سرد سرپل ذهاب سلامتي او را تهديد مي‌كرد.

اين در شرايطي بود كه هيچ وسيله گرم كننده‌اي در بيمارستان صحرايي وجود نداشت و در اين شرايط امدادگران براي تهيه وسيله گرم‌كننده به تكاپو افتادند. آنها خانه به خانه دنبال وسيله‌اي مناسب بودند تا اينكه سرانجام توانستند يك بخاري برقي پيدا كنند. ساعت5:45 صبح را نشان مي‌داد كه گريه نوزاد خبر از به دنيا آمدن او داد.

هرچند چند بيمار در چادرهاي ديگر بيمارستان بستري بودند و درد مي‌كشيدند اما به دنيا آمدن اين نوزاد به نام آوا موجب خوشحالي همه حتي آنان شد. مادر آوا به همشهري مي‌گويد: آوا فرزند سومم است و اميدوارم قدمش براي ما خير باشد. او ادامه مي‌دهد: شوهرم در كارخانه‌اي در تهران كار مي‌كند. او 3ماه كار مي‌كند و چند هفته نزد من و بچه‌ها بر مي‌گردد. با اينكه دخترمان به دنيا آمده اما هنوز شوهرم از اين اتفاق بي‌خبر است و به‌دليل قطع بودن تلفن‌ها احتمالا از طريق روزنامه شما متوجه مي‌شود كه براي بار سوم پدر شده است. در همين چند ساعت پزشكان بيمارستان حتي واكسن دخترم را هم به او تزريق كرده‌اند و اميدوارم در اين چند روز بيمار نشود.

کد خبر 388542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha