سفیر سنگاپور با اشاره به آمادگی سرمایه‌گذاران این کشور برای اجرای پروژه‌های شهری در تهران گفت: برای تحقق این موضوع باید به سمتی برویم که مقررات دست‌وپاگیر و بوروکراسی‌های اداری حذف شود.

شهردار

به گزارش شهرنوشت، در ديدار محمدعلي‌نجفي و اون‌‌كنگ‌يانگ، سفير سنگاپور در ايران موضوعات مختلفي از قبيل فضاهاي سبز عمودي، مدل‌هاي مختلف اداره شهر در تهران و سنگاپور و تجارب تهران و كلانشهرهاي سنگاپور مورد بحث و بررسي قرار گرفت. سفير سنگاپور همچنين گفت: تهران شهر زيبايي است و فرصت‌هاي بسياري براي توسعه و سرمايه‌گذاري دارد.

وي با اشاره به اينكه تهران در كنار تمام زيبايي‌ها و توسعه‌اي كه دارد مانند كلانشهرهاي دنيا با مشكلاتي مواجه است، تصريح كرد: هر وقت به تهران سفر مي‌كنم، بنايي جديد، مجسمه و الماني تازه مشاهده مي‌كنم كه از نقاط قوت شهرداري است؛ البته در كنار اين موارد تهران با مشكل آلودگي هوا نيز مواجه است كه البته سنگاپور نيز اين مشكل را داشت و استراتژي دولت براي مواجهه با اين مشكل توسعه فضاي سبز و سرمايه‌گذاري در اين بخش بود.

كنگ‌يانگ با بيان اينكه براساس سياست‌هاي دولت سنگاپور نيمي از مساحت اين كشور براي ساختمان‌سازي‌ و فضاهاي تجاري درنظر گرفته شده است، خاطرنشان كرد: نيمي ديگر از 720كيلومترمربع مساحت كشور براي كاربري فضاي سبز اختصاص يافته است. وي با تأكيد بر اهميت طراحي شهري گفت: شهرها بايد به‌گونه‌اي طراحي شوند كه مانند نيويورك شلوغ نباشند، به همين منظور بايد حمل‌ونقل عمومي گسترش پيدا كند.

سفير سنگاپور در تهران از جمله راهكارهاي سنگاپور براي ترغيب شهروندان جهت استفاده از حمل‌ونقل عمومي و وسيله نقليه پاك را بالا بردن هزينه مالكيت خودرو، هزينه پاركينگ و افزايش ظرفيت استفاده از دوچرخه دانست.به گفته وي، براي استفاده شهروندان از بزرگراه‌ها نيز در سنگاپور عوارض اخذ مي‌شود تا ضمن ايجاد درآمدهاي پايدار، مردم را به استفاده از وسايل حمل ونقل عمومي سوق دهند.

وي يكي ديگر از راه‌هاي تشويق مردم به استفاده از اتوبوس و حمل‌ونقل پاك را بالا بردن آگاهي مردم از طريق آموزش در دانشگاه‌ها دانست. وي در پايان با استقبال ازپيشنهاد شهردار تهران نسبت به سرمايه‌گذاري سرمايه‌گذاران سنگاپوري براي اجراي پروژه‌هاي شهرداري تهران گفت: براي تحقق اين موضوع بايد سازوكاري ديده شود تا از طريق يك مرجع مشخص پيگيري و مقررات دست و پاگير و بوروكراسي حذف شود.

کد خبر 388538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha