عباس ثابتی‌راد: این‌بار نه رودبار، نه بم و نه ورزقان و هریس. این‌بار دوباره ایران لرزید، اما در سرپل‌ذهاب؛ شهری با جمعیتی در حدود ۸۵ هزار نفر.

زلزله

در كنار آن شهرهايي مانند جوانرود با جمعيت 75 هزارنفر و ثلاث بابا‌جاني با جمعيتي در حدود 35 هزار نفر و قصر‌شيرين با جمعيت 23‌هزارنفري نيز خسارات گسترده‌اي ديده‌اند. در حدود 220 هزار نفر از شهروندان ايراني در 4شهر كشور در استان كرمانشاه اوقات بحراني را مي‌گذرانند. زلزله يكشنبه شب محدوده مرزي ايران و عراق كه در تهران نيز احساس شد، هشدار جدي به همه شهرهاي ايران داد. به بيش از 16 ميليون شهروندي كه در شهرهاي بزرگ زندگي مي‌كنند.

در كنار خدمات‌رساني گسترده نهادهاي دولتي و نظامي، مردم نيز آستين بالا زده و به كمك زلزله‌زدگان شتافتند. اين‌بار هم اقدامات گسترده‌اي از همان نخستين دقايق آغاز شد تا بار اين اتفاق به دوش همه شهروندان ايران باشد. شهرداري تهران از نخستين ساعات وقوع اين زلزله تجهيزات و امكانات گسترده‌اي را براي مناطق زلزله‌زده فرستاده‌است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اعزام تجهیزات مورد نیاز از سوی شهرداری تهران به مناطق زلزله‌زده گفت: 2 تریلی آب معدنی، 4 آمبولانس شهر سالم، 2 کانتینر موادغذایی، 10 آمبولانس از بهشت زهرا، 160 چشمه سرویس بهداشتی، 4 دستگاه بیل مکانیکی و 40 هزار پتو، ۵۰۰ چادر امدادی و همچنین دارو به سرپل ذهاب ارسال شد.

مجتبي يزداني با اشاره به اعزام اکیپ 15 نفره از آتش‌نشانان شهر تهران به محل حادثه گفت: به همراه اين اكيپ یک خودروی سنگین نجات، ‌خودروهای سبک نجات همراه با تجهیزات و تجهیزات هیدرولیکی و آواربرداری به مناطق حادثه‌دیده در کرمانشاه اعزام شدند که در صورت نیاز 8 اکیپ دیگر در آماده‌‌باش هستند که به این مناطق اعزام شوند. وی بیان داشت: با فرماندار سرپل ذهاب هماهنگ کردیم که اقلامی که از تهران به این مناطق می‌رسد را در استان کرمانشاه پخش کنند.

  • قدرداني از كمك‌هاي تهران

شهردار کرمانشاه نيز با اشاره به ارسال كمك‌هاي شهرداري تهران گفت: بنا به اعلام نیاز ما شهرداری تهران از نخستين ساعات صبح روز گذشته مقادیر بسیار زیادی از امکانات از جمله بسته‌های موادغذایی، دارویی، دستگاه‌های آواربرداری و سرویس‌های بهداشتی سيار را به سمت مناطق زلزله‌زده ارسال کرده‌است.

آرش رضایی طی تماس تلفنی با معاون خدمات شهری شهرداری تهران ضمن قدردانی از عملکرد این سازمان در راستای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده گفت: شهردار تهران از صبح روز گذشته طی تماس‌هایی ضمن ابراز همدردی نسبت به مصیبت وارده از ما خواست نیازمندی‌های خود را اعلام کنیم تا شهرداری تهران با تمام توان به این موضوع ورود کند. وی ادامه داد: بنا به اعلام نیاز ما شهرداری تهران مقادیر بسیار زیادی از امکانات از جمله بسته‌های مواد غذایی، دارویی، دستگاه‌های آواربرداری و سرویس‌های بهداشتی سيار را به سمت مناطق زلزله‌زده ارسال کرده‌است.

  • شهرهاي نزديك كانون زلزله

نزديك‌ترين مناطق به مركز زلزله مرز ايران و عراق، شهرهاي قصر‌شيرين، ثلاث باباجاني، سرپل‌ذهاب و جوانرود هستند. گزارش‌هاي اوليه حاكي است كه بيشترين صدمات به اين 4 شهر وارد شده‌است و ساكنان اين شهرها وضعيت مناسبي ندارند. به ويژه طي روزهاي آينده هوا سردتر خواهد شد و نياز شهروندان كرمانشاهي به مواداوليه بيشتر مي‌شود. از اين رو ديگر شهرهاي بزرگ كشور از جمله تبريز، اصفهان، شيراز، مشهد، اردبيل و اروميه همگام با شهرداري تهران به خدمات‌رساني گسترده به اين مناطق خواهند پرداخت.

کد خبر 388391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha