همشهری آنلاین: رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در مجمع علمی دانشگاهی ایران و جهان عرب اعلام کرد که دانشگاه علامه آمادگی دارد «اولین مرکز آموزش روزنامه نگاری صلح در جهان» را دایر کند.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فرقانی در سومین دوره مجمع علمی دانشگاهی ایران و جهان عرب كه با حضور 20 عضو عربی و ایرانی مجمع دانشگاه‌های ایران و عرب در پایتخت تونس برگزار شد، افزود: در تقویم جهانی روزی به نام «روزنامه‌نگاری صلح» لحاظ شود.

فرقانی با ارائه مقاله «رسانه‌ها و ارتباطات میان فرهنگی بین جهان ایرانی و جهان عربی»، ضمن تاکید بر اشتراکات فرهنگی میان جهان ایرانی و عربی، توجه به ظرفیت رسانه‌ها را در «به حداقل رساندن تنش‌های میان فرهنگی» مورد توجه قرار داد.

رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائي در اين مقاله، مدل روزنامه‌نگاری صلح را که زمینه‌ای برای تقویت تفاهم، همدلی و درک متقابل میان فرهنگ‌هاست، ابزار اصلی پرداختن به این مولفه برشمرد.

این نشست با همکاری مشترک دبیرخانه دائمی گفت‌وگوهای فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس و دانشگاه «منوبه» تونس برگزار شد.

اولین و دومین اجلاس گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب در سال‌های 1394 و 1395 در ایران برگزار شده است.

کد خبر 388379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha