همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و آموزشی بنیادشهید و امور ایثارگران از تدوین و تهیه سریال و فیلم سینمایی ویژه شهدای شاخص کشور خبر داد.

شهید

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن کاویانی راد در گفت و گو با ایرنا درباره سریال و فیلم های سینمایی شهدای شاخص دوران دفاع مقدس و دیگر شهدای انقلاب افزود: اکنون کلید تولید سریال تلویزیونی با موضوع شهدای شاخص در بنیادشهید زده شده است و امیدواریم بتوانیم در سال جاری اقدامات جدی برای آن را انجام دهیم.

کاویانی راد با بیان اینکه انسان های بزرگی در کشور مانند شهید رجایی، شهدای هفتم تیر و شهدای دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده که باید زندگینامه و رشادت های آنها به نمایش گذاشته شود، افزود: برای شهدای شاخص سریال، فیلم سینمایی و تولید فیلمنامه با موضوع چند شهید بزرگ عرصه دفاع مقدس و انقلاب مانند شهید رجایی است که فیلمنامه آن در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین فیلم سینمایی و داستانی شهدای دفاع مقدس تحت عنوان مسیح کردستان در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با همکاری نهادهای ذیربط این برنامه های تلویزیونی را تولید کنیم.

وی اضافه کرد: نشریه یاد یاران مختص شهدای شاخص نیز تا پایان سال جاری انتشار داده می شود و در دسترس عمومی قرار می گیرد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیادشهید افزود: اقداماتی که برای شهدای دوران انقلاب و دفاع مقدس انجام می شود، برای آشنایی نوجوانان و جوانان و گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا است تا از این طریق بتوانیم جوانان را با دلاورمردی ها و رشادت های آنها آشنا کنیم.

ی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز یکی از اهداف اصلی تولید این فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی است تا بتوانیم در جامعه این فرهنگ را به خوبی نهادینه کنیم، البته در این زمینه همکاری همه مسئولان اجرایی نیاز است.
براساس جدیدترین آمار، مردم سربلند ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس و دیگرحوادث تروریستی، 225 هزار و570 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.

همچنین تعداد کل جانبازان در کشور 574 هزار و 101 نفر است که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس 43 هزار و 173 نفر هستند.

کد خبر 388222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha