همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: زمینه‌های مشترک تحقیقاتی بین ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد، امیدوارم با مشارکت بیشتر محققان دو کشور، این همکاری‌ها ارتقا یافته و سلامت مردم تامین شود.

وزرای بهداشت ایران و آفریقلی جنوبی

به گزارش وبدا، سید حسن هاشمی در دیدار خانم دکتر نالدی پاندور وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی در ستاد وزارت بهداشت، اظهار داشت: از سال‌های دور، محققانی ایرانی و آفریقای جنوبی بدون مداخله دولت‌های دو کشور، با یکدیگر ارتباط داشته اند و سطح روابط هم نسبتا مناسب بوده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امیدواریم سفر هیات آفریقای جنوبی نه تنها در انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، بلکه به ارتقای همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله بایوتکنولوژی، واکسن، مالاریا و ایدز کمک کند چرا که در ایران هم بیماری ایدز وجود دارد و از طرفی یکی از بزرگترین مشکلات آفریقا نیز به حساب می‌آید.

هاشمی یادآور شد: آفریقای جنوبی با توجه به موقعیت و پیشرفت‌های خود، می‌تواند یکی از مقاصد فناوران ایرانی باشد و دو کشور می‌توانند از تجربیات و توانمندی‌های یکدیگر در حوزه تحقیقات، فناوری و سلامت استفاده بیشتری کنند.

وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی نیز با اشاره به قدمت و گستردگی روابط ایران و آفریقای جنوبی، گفت: در این سفر، گزارش‌هایی که به من ارائه شد، نشان دهنده عمق همکاری‌های مشترک دو کشور به ویژه در حوزه تحقیقات بود.

خانم دکتر نالدی پاندور خاطرنشان کرد: همکاری‌های مشترک تحقیقاتی ایران و آفریقای جنوبی باعث شد که محققان خوبی معرفی شوند و اطلاع دارم که محققان ایرانی، جایگاه بسیار خوبی در دنیا دارند و خوشحال می‌شویم که بتوانیم از این ظرفیت، استفاده بیشتری کنیم.

کد خبر 388105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha