همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده جدید ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تاکیدات فرماندهی معظم قوا مبنی بر نو شدن ارتش، گفت: ارتش باید به گونه‌ای باشد که در شرایط دنیای نوین که با پیچیدگی‌های تهدیداتی مواجهیم، پاسخگوی تهدیدات جدید باشد.

 حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه آیین تکریم و معارفه جانشین و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرمانده معظم کل قوا فرمودند که ارتش باید نو شود، یعنی هم به لحاظ نیروی انسانی و هم به لحاظ تجهیزاتی باید این کار صورت بگیرد.

وی توضیح داد: ما در زمان حاضر در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم و باید اطلاعات کافی از تحولات جهان داشته باشیم.

معاون هماهنگ کننده جدید ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ارتش باید از تمامی تحولات جهان و به ویژه تحولات منطقه که استکبار جهانی ایجاد می‌کند با خبر باشد و آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه تهدیدی که تمامیت ارضی کشور را تهدید می‌کند داشته و به آن پاسخ دهد.

دریادار سیاری یادآور شد: معنای بازدارندگی یعنی به چنان آمادگی برسیم که هیچ کشوری اجازه تهدید ما را به خود ندهد، البته برای این کار باید اقدامات بسیاری انجام بگیرد.

رییس ستاد ارتش اضافه کرد: ما باید به تجهیزات و دانش فعلی و آینده اتکا کنیم تا بتوانیم در مقابل تهدیدات احتمالی آینده جوابگو باشیم به طور مثال در بحث تجهیزات هیچ کشوری به آنچه که داشته است بسنده نکرده و دائما در حال پیشرفت است و این یکی از ضرورت‌ های مورد نیاز ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح است و ما می‌بایست نیروی انسانی خود را متناسب با تهدیدات آینده به علم و دانش روز تجهیز کنیم و این موضوع باید در دستور کار ما باشد.

دریادار سیاری در ادامه تصریح کرد: موضوع دیگری که باید در زمان حاضر به آن توجه کرد توجه به زیر ساخت‌ هاست و این کار باید در ارتش به وجود بیاید. این‌ ها برنامه‌های کاری است که عزیزان ما در گذشته در ارتش پایه‌گذاری کردند و بنده هم موظف هستم آنچه را که فرمانده معظم کل قوا در حکم بنده مقرر فرمودند، دنبال کنم.

معاون هماهنگ کننده جدید ارتش جمهوری اسلامی ایران در خاتمه سخنان خود گفت: ما به مردم عزیز و سربلند ایران اسلامی این اطمینان را می‌دهیم که ارتش و سپاه این آمادگی را دارند که در مقابل همه تهدیدات احتمالی از سوی دشمنان نظام اسلامی ایستادگی کنند و امنیتی پایدار را برای کشور رقم بزنند.

امیر دریادار حبیب ‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده جدید ارتش جمهوری اسلامی ایران درسال 1353 با ورود به دانشکده افسری نیروی زمینی به استخدام ارتش در آمد و پس از پایان تحصیلات و طی دوره‌ مقدماتی در رسته تکاوری، در نیروی دریایی ارتش مشغول خدمت شد.

امیر سیاری مختلف از جمله دوره‌های کلاه سبز، دافوس و علوم استراتژیک را در دانشگاه عالی دفاع ملی گذراند و دارای مدرک تحصیلی دکتری و عضو هیئت علمی دانشگاه دفاع ملی است.

وی در روزهای اولیه حمله رژیم بعثی به خرمشهر، در منطقه عملیاتی آبادان- خرمشهر در عملیات شکست حصر آبادان(ثامن‌الائمه) مجروح و به درجه جانبازی نایل شد.

دریادار سیاری جانباز 70 درصد دفاع مقدس است و 94 ماه در مناطق عملیاتی مختلف حضوری فعال داشته و بالغ بر 32 ماموریت جنگی و اعزام به مناطق عملیاتی به ویژه آبادان و خرمشهر را در پرونده نظامی خود دارد.

از جمله مسئولیت‌های امیر سیاری می‌توان به فرماندهی آموزش تفنگداران دریایی منجیل، فرماندهی تیپ یکم تفنگداران دریایی بندرعباس، جانشین فرمانده منطقه یکم دریایی، فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش اشاره کرد.

امیر سیاری پس از آن در ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان جانشین معاون هماهنگ‌کننده، مشاور نظامی و معاون اجرایی ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران به ایفای نقش پرداخت.

وی در سال 1384 در جایگاه جانشین فرمانده نیروی دریایی به ارتش و 11 سال نیز مسئوایت فرماندهی نیروی دریایی ارتش را عهده دار بود.

کد خبر 388065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha