همشهری آنلاین: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه مراقبت‌های امنیتی برای مراسم اربعین تا پایان ماه صفر ادامه دارد، گفت: نباید لحظه‌ای غفلت داشته باشیم زیرا گروهک تکفیری و داعش با توجه به ناکامی و شکست‌های پی در پی در عراق و سوریه، بدنبال فرصتی برای دستیابی به اهداف شوم خود است.

حسین ذوالفقاری

به گزارش ایرنا، حسین ذوالفقاری روز جمعه در نشست ستاد مرکزی اربعین که با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی در وزارت کشور تشکیل شد، به موضوع راه‌اندازی قرارگاه مشترک امنیتی در مرزها اشاره کرد و افزود: حادثه‌ای که در سال گذشته پس از پایان مراسم اربعین در عراق رخ داد، نباید تکرار شود، بنابراین تا لحظه آخر باید مراقبت‌های امنیتی مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: گرچه اکنون نیمی از زائران به کشور بازگشتند اما جمع قابل توجهی از زائران همچنان در کشور عراق هستند و تاکید این است که با آمادگی کامل به لحاظ امنیتی، ترافیک و حمل و نقل، خدمت‌رسانی به خصوص در بخش بهداشت و درمان تا بازگشت همه زائران خدمات لازم ارائه شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه تاکنون وضعیت خوبی را پشت سر نهاده‌ایم، اظهار کرد: تاکنون به قضاوت ناظران، زائران و متولیان دست اندرکار اربعین، در حوزه های امنیتی، انتظامی، خدمات دهی اعم از بهداشتی، درمانی، اسکان، تغذیه، حمل و نقل و ترافیک، امداد و نجات مراسم اربعین نسبت به سال گذشته منظم‌تر بوده‌ایم.

معاون وزیر کشور یادآور شد: البته وضعیت خوب بدان معنا نیست که به نقطه مطلوب دست یافته ایم بلکه قطعا نقاط قوت و ضعف اربعین امسال باید مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد تا حرکت رو به جلو برای اربعین در سال آینده برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه همه افرادی که در ستاد اربعین از دستگاه های مختلف حضور دارند، به صورت داوطلبانه فعالیت می کنند، افزود: اربعین اقدام بزرگی است و با توجه به مشارکت فعالانه مردم در این رویداد بزرگ، واقعا به طور کامل مشخص نیست که چه حجمی از افراد مشغول فعالیت و خدمت رسانی به زائران هستند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه عرصه برای خدمتگزاری به زائران اربعین برای همه باز است، گفت: سفره مراسم راهپیمایی اربعین برای همه کسانی که می خواهند به لحاظ فکری، یدی، مالی و یا به هر نحو دیگر به این رویداد کمک کنند، باز است.

ذوالفقاری در عین حال از همه صاحبنظران، علاقه مندان و کسانی که می توانند برای برگزاری هر چه باشکوه تر راهپیمایی اربعین هم اندیشی داشته باشند، دعوت کرد تا در شورای راهبردی اربعین بدون هیچگونه محدودیتی حاضر شوند و پیشنهادات خود را با توجه به شرایط خاص این رویداد ارائه دهند و در جریان مسائل اربعین قرار گیرند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر موضوع سلامت زائران اظهار کرد: تاکید می شود زائران پیش از ورود به کشور به مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق مرزی مراجعه و خدمات پزشکی و بهداشتی لازم را دریافت کنند.

کد خبر 387932

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha