همشهری آنلاین: درحالی‌که در پایان معاملات دیشب، سهام وال‌استریت در محدوده باریکی بالا و پایین شد، چهارشنبه ۱۷ آبانماه اکثر بازارهای آسیایی تحت فشار قرار گرفت.

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، درحالی‌که در پایان معاملات دیشب، سهام وال‌استریت در محدوده باریکی بالا و پایین شد، روز چهارشنبه 17 آبانماه اکثر بازارهای آسیایی تحت فشار قرار گرفت. این درحالی است که امروز سرمایه‌گذاران منتظر انتشار داده‌های مهمی هستند که شامل تراز تجاری ماه اکتبر چین می‌باشد.

نیکی ۲۲۵ ژاپن یک روز پس از این که این شاخص به بالاترین رکورد ۲۶ ساله خود دست یافت، ۰.۲۷ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در شبه‌جزیره کره شاخص کوسپی به مثبت تغییر علامت داد و پس از این که در اوایل روز بدون تغییر باقی مانده بود، ۰.۳۴ درصد رشد کرد. سودهای شرکت‌های بزرگ تکنولوژی موجب جبران ضررهای زیرشاخص‌های مالی و خرده‌فروشی شد؛ سامسونگ الکترونیکس ۱.۳۵ درصد رشد کرد، هاینیکس ۲.۱۸ درصد سود کرد و لات شاپینگ ۰.۲۱ درصد افت کرد.

کمی پایین‌تر در استرالیا، شاخص اس‌اندپی/‌ای‌اس‌اکس ۲۰۰ تقریبا بدون تغییر بود. سهام معدن‌کاری سودهای به دست آمده در جلسه قبلی خود را از دست داد. زیرشاخص بسیار سنگین مالی با ۰.۶۵ درصد رشد در منطقه سبز باقی ماند.

بازارهای بزرگ چین در تبادلات اول روز اندکی پایین‌تر بودند. شاخص هانگ‌سنگ از هنگ‌کنگ ۰.۱۲ درصد افت کرد. در سرزمین اصلی کامپوزیت شانگ‌های ۰.۱۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و کامپوزیت شن‌زن هم ۰.۰۱ درصد افت کرد.

شاخص صنعتی داوجونز به چهارمین رکوردزنی متوالی خود دست یافت، درحالی‌که اس‌اندپی ۵۰۰ با پیش‌بینی سود ناامیدکننده پرایس‌لاین و افت در زیرشاخص مالی، با اندکی کاهش روبرو شد.

میانگین صنعتی داوجونز پس از این که اکثر ساعات روز را در منطقه منفی به سر برد با ۰.۰۴ درصد افزایش در امتیاز ۲۳۵۵۷.۲۳ درصد به کار خود پایان داد. اس‌اندپی ۵۰۰ با افتی ۰.۲ درصدی به رقم ۲۵۹۰.۶۴ رسید. کامپوزیت نسدق ۰.۲۷ درصد افت کرد و به امتیاز ۶۷۶۷.۷۸ رسید.

دلار در معاملات روز چهارشنبه تغییرات اندکی داشت. شاخص دلار که ارزش این پول سبز را در برابر ۶ ارز مهم جهان دنبال می‌کند با اندکی تغییر نسبت به رقم ۹۴.۸۴۸ روز سه‌شنبه، امروز به رقم ۹۴.۸۵۲ دست یافت. در مقابل ین هم دلار با اندکی افت به نرخ برابری ۱۱۳.۷۹ ین رسید.

کد خبر 387812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha