همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال روستایی و عشایری در نقاط مختلف کشور اختصاص یافت.

ربیعی

به گزارش ایرنا، علی ربیعی در حاشیه سفر به شهرستان فراهان در جمع خبرنگاران افزود: این میزان اعتبار علاوه بر مناطق روستایی و عشایری، شهرهای کمتر از 10 هزار نفر جمعیت را نیز در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: سهم استان مرکزی از این میزان اعتبار 2 و چهار دهم درصد و معادل 6 هزار میلیارد ریال برآورد شده که در صورت ارائه طرح‌های اشتغالزایی به افراد از طریق بانک های عامل قابل پرداخت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: هفته آینده دستورالعمل پرداخت اعتبار اشتغال روستایی و عشایر و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: بر اساس این دستور العمل شرح وظایف و سامانه فعالیت همه دستگاه‌های مربوطه تعریف می‌شود تا در روند ارائه اعتبارات مشکل خاصی بوجود نیاید.

وی با اشاره به مشکلات کارگری کارخانه هپکو اراک نیز گفت: همانطور که کارگران و مردم شهرستان اراک انتظار دارند، این کارخانه تحت هر شرایطی به تولید باز می‌گردد و زمینه انعقاد قراردادهایی نیز در بدنه دولت و از طریق سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری است.

وزیر تعاون ادامه داد: واگذاری برخی از شرکت های صنعتی نقاط مختلف کشور و از جمله شهرستان اراک به دلایل مختلف با مشکلاتی روبرو شد اما این فرآیند در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بر اساس ضوابط قانونی و اصل اهلیت افراد انجام شده است.

وی تاکید کرد: همانگونه که دولت دوازدهم به دنبال اشتغال جدید از طریق جذب سرمایه گذار در بخش صنعت است، حفظ اشتغال موجود و حیات واحدهای تولیدی قدیمی نیز یکی از برنامه‌های اولویت دار اقتصادی دولت محسوب می‌شود.

شرکت در شورای اداری مشترک شهرستان های تفرش، فراهان و آشتیان و بهره برداری از شعبه تامین اجتماعی شهرستان فراهان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فراهان بود.

کد خبر 387735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha