همشهری آنلاین: دفتر سیاسی سازمان ملل متحد (یوناما) در افغانستان با انتشار گزارشی اعلام کرد که حملات تروریستی به مساجد شیعیان در این کشور را مستند سازی کرده است. بر اساس این گزارش، از یک سال گذشته تاکنون به علت این حملات تروریستی ۸۳۳ تن کشته و یا زخمی شده اند.

 گزارش دفتر سیاسی سازمان ملل در کابل از حمله به مساجد شیعیان در افغانستان

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل روز سه شبنه با انتشار این گزارش اعلام کرد که در این حملات 261 تن کشته و 572 تن دیگر زخمی شده اند.

یوناما افزوده است که از آغاز سال 2016، تلفات غیر نظامیان در این حملات دو برابر مجموع تلفات غیر نظامیان از سال 2009 تا 2015 بوده است.

این گزارش از طراحی و اجرای برخی نقشه های تروریستی علیه مراکز حکومتی و نیز مراکز تجمع شیعیان در مساجد، حسینیه ها و تکایا پرده برداری کرده است.

این گزارش قتل ها و ترورهای هدفمند تعدادی از علمای دینی و رهبران سیاسی از سوی عناصر تروریستی و همچنین کشتار هدفمند کارکنان و ماموران امنیتی و نیز نمازگزاران در داخل مساجد را نیز ثبت کرده است.

پس از انتشار این گزارش، «یاماماتو» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در کابل در سخنانی از طرف های درگیر و به خصوص از عناصری که به مساجد و زیارتگاه ها حمله می کنند، خواست که به قانون احترام گذاشته و از حمله به عبادتگاه ها خودداری کنند.

وی افزود: در آستانه برگزاری مراسم اربعین حسینی که در پایان دوره 40 روزه عزاداری پس از عاشورا برگزار می شود، تلاش های دولت افغانستان را برای حفاظت از مساجد و تکایا تحسین کرده و از آنها خواسته ایم برای محافظت از همه افغان ها به ویژه افرادی که در برابر حملات فرقه ای آسیب پذیر هستند، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تأکید کرد: بدون تردید دولت تلاش می کند تا مردم بتواند از حق آزادی مذهب و اعتقادات خود استفاده کرده و در امنیت کامل مراسم مذهبی خود را انجام دهند.

کد خبر 387717

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha