همشهری آنلاین: مردم کره جنوبی در مخالفت با سفر ترامپ به این کشور با در دست داشتن نوشته‌هایی علیه جنگ، مقابل سفارت آمریکا در سئول تظاهرات کردند.

 تظاهرات مردم کره جنوبی در مخالفت با سفر ترامپ به سئول

به گزارش واشنگتن پست، چند روز مانده به سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به کره جنوبی، مردم این کشور در مخالفت با این سفر مقابل سفارت آمریکا در سئول تظاهرات کردند.

در حالی که تنش در شبه جزیره کره افزایش یافته و برخی از احتمال جنگ علیه کره شمالی می گویند، تظاهرکنندگان پلاکاردهایی با نوشته 'نه به ترامپ، نه به جنگ' در دست داشتند.

برخی پوسترها در دست مردم نیز ترامپ را در یونیفرم نازی ها نشان می داد که حاکی از جنگ طلبی او علیه کره شمالی است.

حاضران در این تظاهرات گفتند که می خواهند به مردم دنیا نشان دهند که کره ای ها خواهان جنگ نیستند و ترامپ باید بفهمد که بسیاری از مشکلات شبه جزیره کره به خاطر او است.

اما جمعیت اندکی نیز در فاصله ای دورتر حمایت خود را از حضور آمریکا در منطقه اعلام داشتند.

تظاهرات امروز یکی از چند تظاهراتی است که برای مخالفت با سفر ترامپ به منطقه برنامه ریزی شده است.

نتایج نظرسنجی موسسه «پو پول» حاکی از مخالفت چشمگیر مردم کره جنوبی با ترامپ است. سه چهارم پاسخ دهندگان به این نظرسنجی ترامپ را 'خطرناک' ارزیابی کرده اند.

مردم کره جنوبی در ماه های گذشته نیز در تظاهراتی مشابه مخالفت خود را با استقرار سامانه های دفاع موشکی آمریکا در این کشور اعلام کردند.

ترامپ در سفر 12 روزه خود به شرق آسیا که از شنبه شب آغاز شد، پس از دیدار از ژاپن و چین، روز سه شنبه به کره جنوبی خواهد رفت.

کد خبر 387422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha