جمعه 3 آذر 1396 | به روز شده: 24 دقیقه قبل

HAMSHAHRIONLINE

The online version of the Iranian daily Hamshahri
ISSN 1735-6393
شنبه 13 آبان 1396 - 16:39:59 | کد مطلب: 387285 چاپ

رسانه‌های اجتماعی؛ اصول و کاربردها منتشر شد

ارتباطات > ارتباطات و فناوری - همشهری آنلاین:
رسانه‌های اجتماعی (اصول و کاربردها) اثر پاویسا شلدون، ترجمة دکتر حسین حسنی منتشر شد.

این کتاب اصول و کاربردهای رسانه‌های اجتماعی را در موقعیت‌های ارتباطات میان‌فردی، رسانه‌های جمعی، سازمانی و سیاسی بررسی می‌کند.

فناوری‌های رسانه‌های اجتماعی شکل‌های بسیار متفاوتی دارند که از جمله می‌توان به سایت‌های شبکه اجتماعی همانند فیس‌بوک و توئیتر، وبلاگ‌ها، ویکی‌ها، سایت‌های به اشتراک‌گذاری آنلاین ویدئو و عکس (همانند پینترست)، سایت‌های رتبه‌بندی و نشانه‌گذاری اجتماعی و سایت‌های گپ‌زنی متنی و ویدئویی (همانند اسکایپ) اشاره کرد.

به طور خلاصه این کتاب به برخی از پرسش‌های زیر پاسخ می‌دهد:

- چه کسانی از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟
- آیا ما می‌توانیم روابط معناداری را از طریق رسانه‌های اجتماعی برقرار کنیم؟
- افراد به هنگام بحران‌ها و بلایای طبیعی چگونه از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟
- افراد چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای کسب حمایت اجتماعی و برانگیختن تغییر سیاسی استفاده می‌کنند؟
- آیا حریم خصوصی مرده است؟
- کارفرمایان چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای نظارت بر کارمندان خود استفاده می‌کنند؟
- معلمان و دانش‌آموزان چگونه با استفاده از رسانه‌های اجتماعی با هم ارتباط برقرار می‌کنند؟
- نهادهای تبلیغاتی چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای ترویج محصولات و خدمات خود بهره می‌برند؟
- چرا مردم به رسانه‌های اجتماعی معتاد شده‌اند؟

این کتاب را انتشارات ثانیه در 208 صفحه و به بهای 17000 تومان روانه بازار کتاب کرد.