همشهری آنلاین: فائزه هاشمی گفت: ما باید محدودیت‌ها و فشارها بر آقای روحانی را درک کنیم. من چون خیلی پیگیر فضای مجازی نیستم چندان از واکنش‌ها به آقای روحانی آگاه نیستم، اما شک دارم فاصله گرفتن روحانی از اصلاح‌طلبان درست باشد. من نمی‌توانم چرخش شدید را تایید کنم و از طرفی هم روحانی را همراه کامل اصلاح‌طلبان نمی‌بینم.

روزنامه آرمان نوشت: پس از درگذشت آیت‌ا... هاشمی دلسوزان تاکید داشتند کشور با ضایعه‌ای سنگین مواجه شده است. اکنون رفع برخی مشکلات و گره‌ها نیاز به حضور فردی مانند هاشمی دارد که با حکمیت خود کشور را از چالش رها کند. با نبود وی شخصی مانند روحانی که پیرو مسیر او شمرده می‌شد نیز مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته است. برخی تاکید دارند روحانی از اصلاح‌طلبان و بدنه اجتماعی آنها فاصله گرفته است و برخی به موانع مسیر و فشار‌ها اشاره می‌کنند.

بخش‌هايي از گفتگو با فائزه هاشمي را در ادامه بخوانيد:

ما باید محدودیت‌ها و فشارها بر آقای روحانی را درک کنیم. من چون خیلی پیگیر فضای مجازی نیستم چندان از واکنش‌ها به آقای روحانی آگاه نیستم، اما شک دارم فاصله گرفتن روحانی از اصلاح‌طلبان درست باشد. من نمی‌توانم چرخش شدید را تایید کنم و از طرفی هم روحانی را همراه کامل اصلاح‌طلبان نمی‌بینم. آقای روحانی عضو حزب اعتدال و توسعه است و طبعا هر کسی که قدرت را در اختیار می‌گیرد اولویت اول را به حزب خود می‌دهد.

*در این مورد باید بدانیم رئیس جمهور اختیار مطلق ندارد و بخش محدودی از قدرت را در کشور ما در اختیار دارد. در مورد آقای غلامی اظهارات ضد و نقیض زیاد شنیده شد و من هنوز نمی‌دانم وزیر علوم اصلاح‌طلب است یا اصولگرا. از طرفی هم آقای غلامی آن‌گونه که شنیده شد نفر بیست و یکم مد نظر رئیس جمهور بود. محدودیت‌های معرفی وزیر علوم بسیار زیاد بود، برخی به دلایلی رد می‌شدند و برخی نیز خودشان وزارت را قبول نمی‌کردند، اما به هر صورت وزارت علوم بسیار حساس است و خیلی دست آقای روحانی در این مورد باز نبود.

*(در مورد حصر ) به صرف اینکه ملاقاتی صورت گرفته نمی‌توان گفت این افراد آزادند. عدم وجود این موضوع به معنی رفت و آمد آزادانه و یا در غیر این صورت تشکیل دادگاه و صدور حکم براساس قوانین است. طبعا صورت گرفتن یک ملاقات اتفاق خوبی است اما این به معنی برداشته شدن نیست. امیدواریم مساله سریع‌تر حل شود و این ملاقات مقدمه‌ای شود برای اتفاقات خوب.

*به هر رو فشارهای موجود بر آقای روحانی را باید در نظر داشته باشیم. وقتی برای یک فرماندار زن چنین جنجال و مخالفت‌هایی ایجاد می‌شود یا برای حضور بانوان در استادیوم تا این حد مقابله صورت می‌گیرد، باید بدانیم که محدودیت‌های آقای روحانی چقدر زیاد است. انتظارات باید براساس واقعیات و اختیارات آقای روحانی باشد. باید توان آقای روحانی و نسبت آن با سایر نهادها را درک کنیم و انتظارات را واقعی کنیم. در مورد وزیر زن هم تا جایی که من خبر دارم فشار‌ها اجازه نداد این مطالبه محقق شود. از ابتدا در جریان بودم که آقای روحانی به دنبال پیدا کردن حداقل 3 خانم برای وزارت بود اما فشارها اجازه حضور وزیر زن و اهل سنت را از وی گرفت.

*(برخی احتمال کاندیداتوری آقای محسن هاشمی در انتخابات 1400 را مطرح کردند. در این مورد اطلاعی دارید؟)من در جریان نیستم. چیزی ندیده‌ام و چیزی هم نشنیده‌ام. فکر نمی‌کنم چنین برنامه‌ای داشته باشد، اما بااطمینان هم نمی‌توانم اظهار نظر کنم.

 

کد خبر 387231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha