همشهری آنلاین: رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا گفت: حدود یک میلیون جلد گذرنامه جدید از نیمه دوم مهرماه ۹۶ تاکنون برای زائران اربعین حسینی چاپ و تحویل شده است.

 مجید صمدی

سرهنگ مجید صمدی در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده روزانه حدود 36 هزار جلد گذرنامه در ساعات اداری و خارج از آن چاپ و تحویل متقاضیان می شود.

وی با تاکید بر این که افزایش رضایت مندی و رفاه هرچه بیشتر حال مردم از مهم ترین دلایل افزایش ساعت کاری پلیس برای صدور گذرنامه در ایام اربعین است، یادآور شد: زائران برای دور ماندن از دست افراد فرصت طلب و سودجو تنها به دفاتر مجاز مراجعه کنند تا گرفتار نشوند.

وی با بیان این که هم اکنون چهار کنسولگری ثابت در شهرهای کرمانشاه ، اهواز، تهران و مشهد و نیز 14 دفتر موقت نسبت به صدور ویزا اقدام می کنند، گفت: در این ارتباط همچنین به تمامی آژانس های مسافرتی و دفاتر هواپیمایی اجازه داده شده اقدامات مربوط به صدور روادید را انجام دهند.

صمدی در خصوص به همراه داشتن مدارک جعلی از قبیل روادید و گذرنامه یادآور شد: براساس قوانین گذرنامه برای متخلفان صدور گذرنامه و ویزای جعلی قانونگذار 6ماه تا یکسال حبس در نظر گرفته است.

رییس پلس مهاجرت و گذرنامه ناجا خاطرنشان کرد: حتی اگر صاحبان گذرنامه و روادید جعلی از جعل بودن مدارک خود مطلع نباشند به حبس محکوم می شوند زیرا اطلاع نداشتن از قانون به منزله رفع مسئولیت نمی شود.

صمدی با تاکید بر این که روابط عمومی پلیس به صورت 24 آماده پاسخگوی، مشورت و راهنمایی مردم خواهد بود، اظهارکرد: به رغم بارها اطلاع رسانی از طریق رسانه های معتبر کشور تاکنون تعدادی گذرنامه و روادید جعلی در مراکز استان ها و نیز مرزهای عبوری کشف و ضبط شده و صاحبان آنان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی خاطرنشان کرد زائران در صورت مفقود شدن گذرنامه در عراق باید به کنسولگری ایران مراجعه کنند، اعلام سریع به کنسولگری در عراق و ادارات گذرنامه در ایران منجر به غیر فعال شدن گذرنامه در سیستم های مربوطه و مانع هر گونه سوء استفاده از این اسناد هویتی خواهد شد.

رییس پلس مهاجرت و گذرنامه ناجا با بیان این که امسال هیچ گونه روادید گروهی صادر نشده است، تصریح کرد: به منظور رفاه حال مردم و سرعت بخشیدن به رفت و آمد آنها در عراق تمامی ویزاهای به صورت انفرادی صادر شد.

صمدی اظهارکرد: در صورت مفقودی و اطلاع رسانی به موقع و در صورت تقاضای فرد، مقدمات برگزاری کمیسیون های مربوطه سریعا برای صدور گذرنامه جدید انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مسئولان، سال گذشته در حدود دو میلیون نفر برای حضور در آیین اربعین حسینی راهی عراق شدند که امسال این رقم در حدود سه میلیون نفر پیش بینی شده است.

کد خبر 387121

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha