جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۱۲ آبان در تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی اقامه شد.

موحدی کرمانی آیت‌الله

به گزارش  ایلنا، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران عنوان کرد: آنچه نورانیت می‌دهد و شیطان را دور می‌کند و توطئه دشمن را خنثی می‌کند تقوا است. خدا می‌فرماید اگر در امت شما دو چیز باشد مکر دشمن به شما آسیب نمیرساند؛ یکی صبر و یکی تقوا است. اگر از دشمن نترسید و صبر کنید و تقوا داشته باشید اسیر هوا و هوس نباشید، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه روز مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی هستیم، گفت: چند نکته در رابطه با مبارزه با استکبار می‌گویم نکته اول مساله مبارزه با طاغوت و مقاومت در برابر دشمن و آمریکا و سعی در خنثی کردن توطئه آنها است. این مسائل هم سیاسی و هم دینی است سیاست ما عین دیانت ماست اما این مسائل در دین ریشه دارد.

خطیب موقت جمعه تهران تاکید کرد: پیامبران برای پیاده کردن دو مساله آمدند؛ یکی توحید و دیگری تسلیم نشدن در برابر طاغوت. تسلیم شدن در برابر طاغوت یعنی پرستش طاغوت. خدا می‌فرماید عده ای از مردم خدا را ولی قرار دادند و عده‌ای طاغوت. آنان که خدا را ولی قرار دادند خدا آنها از ظلمت خارج می‌کند آنان که تابع و پیرو طاغوت باشند، از نور خارج و وارد ظلمت می‌شوند.

وی گفت: خدا جای دیگر می‌فرماید آنان که برای رسیدن به خدا خود را از طاغوت جدا می‌کنند و به خدا روی نیاورند سعادتمند می‌شوند. نکته دوم این است که سکوت و بی اعتنایی در برابر طاغوت فساد را گسترش می‌دهد آنان که در مقابل طاغوت حساسیت ندارند باید بدانند زمینه فساد برای طاغوت اینگونه فراهم می‌شود و در نتیجه در فساد طاغوت شریک هستند. انسان وظیفه دارد نگذارند فساد شایع شود. این جانبازی‌ها موجب می‌شود جلوی فساد گرفته شود و الا فساد عالم‌گیر می‌شود.

موحدی کرمانی تاکید کرد: خدا می‌فرماید اگر این مقاومت‌ها نباشد اثری از معابد نمی‌ماند نه برای یهود و نصارا نه مسلمان. سلام خدا بر کسانیکه جان دادند تا فساد شایع نشود. نکته دیگری که عرض می‌کنم مساله فقط طاغوت نیست قرآن در کنار نام طاغوت نام از گروهی می‌برد که با آن همراه هستند مثلا گروه همراه فرعون گفتند موسی ساحر است یا گروه همراه فرعون همصدای فرعون می‌گفتند مهلت می‌دهیم موسی و قومش بمانند.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه باید آمریکا را در راس جنایت‌ها بدانیم اما از اروپای همراه آمریکا نباید غافل بود. خود همراهی آنها با آمریکا نشانه خیانت است ما آن کشور اروپایی را که همراه آمریکاست دشمنان خود و انقلاب می‌دانیم چه بسا این‌ها که بعنوان سفر تجاری به ایران می‌آیند در بین آنها جاسوس‌هایی باشند که در لباس تاجر ضرر بزنند.

موحدی کرمانی عنوان کرد: طاغوت ظاهر خوبی از خود نشان می‌دهد تبسم می‌کند، لبخند می‌زند می‌گوید در کنار هم می‌خواهند مشکلات را حل کنند به تعبیر رهبری دست چدنی آنها را باید دید البته مسئولان بیدار هستند من تاکید می‌کنم. دشمنی که زیر لبخند آنها پنهان شده باید دید از دست نظام عصبانی هستند. باید گفت از عصبانیت بمیرید شاید پیشنهاد خوبی بدهند اما درون مایه پیشنهاد را ببینید. امیر المومنین می‌فرماید پیشنهاد دشمن را بررسی کنید ببینید رضای خدا در آن هست یا نه حتی اگر صلح باشد. اگر صلح را پذیرفتید از دشمن بعد از صلح برحذر باشید. دشمن ممکن است پیشنهاد صلح دهد تا در لحظه‌ای به شما ضربه بزند.

وی با بیان اینکه ترامپ با اقدام ابلهانه‌ای حرکت خود را مشخص کرد، گفت: در مقابل دشمن منفعل نشوید شما باید فعال باشید توطئه دشمن را بشناسید قبل از اعمال توطئه ضربه‌ای بزنید تا نتواند توطئه را اعمال کند. اگر دشمن حالت حمله و برنامه و نقشه داشت بشناسید و به او ضربه بزنید مقصود این نیست که جنگ‌طلب باشید مقصود بیدار بودن و شناختن توطئه است و نقشه دشمن بر آب کردن است.

خطیب موقت جمعه تهران خاطرنشان کرد: درباره امر معروف و نهی از منکر هم همین است این مفسدان که به بسیج و روحانیت حمله می‌کنند و می‌کشند باید بررسی شوند و به این جنایتکاران فرصت چنین جنایتی داده نشود. برای طاغوت‌ها تقوا و پاکی فضیلت‌های انسانی مهمی نیست آنها دنبال منافع خود هستند. دنیا در نظر این‌ها جلوه کرده است و دنیاپرست هستند به غیر از این چیزی نمی‌بینند. لذا آمریکا هر جا تعهدی کند و آن را بر خلاف منافع خود ببیند آن را زیر پا می‌گذارد. مرحبا به رئیس‌جمهور که گفت شما مذاکرات را زیر پا گذاشتید باز می‌گویید مذاکره کنیم؟

وی با بیان اینکه ما بدنبال خدمت به خلق هستیم، گفت: شما به فکر تخریب هستید. آب ما با شما به یک جوی نمی‌رود مذاکره با شما فایده ندارد. طرفداران حق خوشحال باشید این وعده خداست می‌فرماید قرار نیست جنایت کنند و سیلی نخورده بروند یا در دنیا یا آخرت مجازات می‌کنیم ما حق را مامور می کنیم تا باطل را ضربه بزند و آن را نابود کند. غرور شاهنشاهی کجاست؟ غرور صدام چه شد؟ مگرکسی باور می‌کند این‌ها به این راحتی از بین بروند.

موحدی کرمانی با اشاره آقای ترامپ منتظر آن روز باش؛ باطل از بین می‌رود اما حق مانند درختی محکم ریشه در زمین دارد حق ماندنی است و در هر فصلی میوه می‌دهد، گفت: قاتلان امام حسین فکر می‌کردند بساط بنی هاشم تمام شد و زدند و کشتند و تمام شد و دیگر امر دست آنهاست. عجب احمق بوند. یزید سر امام حسین جلویش بود مدام می‌گفت ما برنده شدیم. بدبخت ببین نهضت حسینی چه کرد. حرمت اربعین حسینی را ببین. ۲۰ میلیون نفر پیاده می‌روند. آن زمان را ببین که فریاد لعن بر تو و سلام بر حسین بلند بود و شام علیه تو شورید و مردم به اهل بیت تسلیت می‌گفتند تمام جنایت تو همان روز بر ملا شد و به سرعت نفرت تو همه جا را گرفت.

کد خبر 387117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha