همشهری آنلاین: فیس‌بوک اعلام کرد ۱۲۶ میلیون کاربر آمریکایی طی دو سال گذشته محتواهایی که توسط اوپراتورهای مستقر در روسیه روی این شبکه بارگذاری شده‌است را مشاهده کرده‌اند.

براساس گزارش BBC، اين شبكه اجتماعي مي‌گويد درحدود 80 هزار پست پيش و پس از انتخابات رياست‌جمهوري سال 2016 توسط روس‌ها توليد شده‌است كه بيشتر آنها بر پيام‌هاي سياسي و اجتماعي تفرقه‌‌انگيز متمركز بوده‌اند.

فيس‌بوك اين آمار را پيش از آغاز جلسه‌اي در سناي آمريكا منتشر كرد كه قرار است در آن فيس‌بوك به همراه توئيتر و گوگل درباره تاثير روسيه بر وب‌سايت‌هاي مهم صحبت كنند. روسيه دائما اتهامات مبني بر مداخله در انتخابات اخير رياست‌جمهوري آمريكا را تكذيب كرده‌است.

آمار جديد فيس‌بوك تاكنون دراختيار رويترز و واشنگتن‌پست قرار گرفته‌اند. براساس اين آمار 80 هزار پست مورد نظر در بازه زماني ژوئن 2015 تا آگوست 2017 منتشر شده‌اند. فيس‌بوك معتقد است اين پست‌ها توسط شركتي روسي ارسال مي‌شوند كه با كرملين در ارتباط است.به گفته كالين استرچ مشاور حقوقي ارشد فيس‌بوك 

این اقدامات با هدف فیسبوک برای ساختن يك اجتماع و با تمام آرمان‌هاي فيس‌بوك در تقابل است و ما در تلاشيم از همه توان خود براي رسيدگي به اين تهديد استفاده كنيم.

گوگل نيز به تازگي افشا كرده‌است كه ترول‌ها يا اوباش اينترنتي روسي بيش از هزار ويديو روي 18 كانال مختلف سايت يوتيوب منتشر كرده‌اند. در اين ميان توئيتر نيز به تازگي 2752 حساب كاربري كه به يك آژانس تحقيقاتي مستقر در روسيه وابسته بوده‌اند را شناسايي كرده و به حالت تعليق درآورده‌است.

 

کد خبر 386875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha