مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۲
۰ نفر

امروز روز جهانی شهرهاست و قرار است به همین منظور ۲ نشست تخصصی با حضور چهره‌های دانشگاهی، مدیران شهری، اعضای شورای شهر و کارشناسان حوزه شهری در باغ کتاب تهران برگزار شود.

به همين مناسبت رئيس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران نيز توسعه ارتباطات با شهرهايي كه خواهرخوانده تهران هستند و افزايش شهرهاي خواهرخوانده تهران را از برنامه‌هاي مديريت شهري در دوره فعلي عنوان كرد. امين عارف‌نيا با اعلام اين مطلب به همشهري به روز جهاني شهرها اشاره كرد و افزود: تهران با 28شهر مهم منطقه و جهان روابط دوستي و خواهرخواندگي دارد.

اين مسئله مبنايي براي تعامل و همكاري و ارتباطات مؤثر شهرداري تهران در عرصه‌هاي عمومي، فني و خدماتي است كه در پيش گرفته شده است. وي با اشاره به روز 31 اكتبر (9آبان) به‌عنوان روز جهاني شهرها گفت: اين روز از طرف مجمع عمومي سازمان ملل براي يادآوري جايگاه شهرها انتخاب شده است. شهرها بايد هم به كالبد و هم به مسائل مرتبط با زيست شهروندان و عوامل فرهنگي و اجتماعي توجه ويژه داشته باشند.

اين روز هم ايجاد شده است تا اهميت، نقش و جايگاه شهرها را يادآور شده و نقش شهرداري‌ها تبيين شود. به گفته وي، در همكاري‌هايي كه شهرداري‌ها با هم دارند بر بهره‌مندي از دانش فني، علمي، كارشناسي و نظرات كارشناسان يكديگر به‌منظور توانمندي طرفين تأكيد شده است. عارف‌نيا خاطرنشان كرد: در دوره جديد مديريت شهري نيز بنا بر اين است كه ارتباطات مؤثر و فعال با شهرهايي كه به‌عنوان خواهرخوانده تهران معرفي شده‌اند، برقرار كنيم.

وي هدف از اين كار را معرفي تهران به شهروندان شهرهاي جهان دانست تا سرمايه‌هاي موجود در شهر براي سرمايه‌گذاري بيشتر موردتوجه قرار بگيرد. رئيس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران سفر شهردار تهران به سئول و تفاهمنامه بين شهرداران تهران و سئول را در همين راستا دانست.

عارف‌نيا همچنين به مجامع و سازمان‌هاي تخصصي جهاني در دنيا همچون متروپليس، انجمن كلانشهرهاي جهان، اتحاديه شهرها و دولت‌هاي محلي (UCLG)، اتحاديه شهرها و پايتخت‌هاي اسلامي و ... اشاره كرد كه تهران در آنها عضويت فعال دارد. وي همچنين با اشاره به مجمع شهرداران آسيايي كه در سال2008 و از سوي شهرداري تهران بنيانگذاري شده، گفت: اين مجمع فرصتي است تا بتوانيم همكاري‌هاي منطقه‌اي را افزايش دهيم.

کد خبر 386830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha