همشهری آنلاین: سامانه پیشرفته راداری آفاق با حضور سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع ‌و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

به گزارش ايسنا، سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع ‌و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از این رادار در تشریح این دستاورد مهم‌دفاعی اظهار داشت: ‌ با تلاش و مجاهدت متخصصان افتخارآفرین صاشیراز وابسته به شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع امروز شاهد رونمایی از سامانه ‌پیشرفته راداری "آفاق" هستیم.

وی با بیان اینکه رادار مراقبت ساحلی، قابلیت رصد شناورها تا برد ۲۰۰ کیلومتر را دارد، افزود: سامانه ‌پیشرفته راداری آفاق می‌تواند اهداف هو‌ایی را نیز شکار کند.

وزیر دفاع قابلیت تحرک‌پذیری مناسب و برخورداری از توانمندی‌‌های ضدجنگ الکترونیک  را از دیگر ویژگی‌های این سامانه راداری پیشرفته بر شمرد و اظهار داشت:رادار آفاق می‌تواند همزمان ۱۰۰ هدف شناوری ر‌ا مورد پایش  و ردگیری قرار دهد. .

امیر حاتمی به ثمر نشستن این دستاوردهای ارزشمند را به محضر فرماندهی معظم کل قوا و ملت شریف ایران تبریک گفت و از همه متخصصان و مدیران سختکوشی که در تحقق آنها ایفای نقش کردند تشکر و قدردانی کرد.

وزیر دفاع همچنین از پروژه‌ها و سامانه‌های تحقیقاتی شامل سامانه‌های مختلف راداری در زمینه هدایت و کنترل آتش و تصویربرداری راداری، سامانه‌های هدایت و ناوبری شناوری وایستگاهی فرودگاهی، سامانه‌های سوناری کشف و شناسایی مین‌های دریایی و ارتباط سطحی و زیرسطحی و سامانه‌ها‌ی مختلف جنگالی در حوزه جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات و‌ اخلالگرهای راداری بازدید کرد.

کد خبر 386766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha