همشهری آنلاین: بورسیا دورتموند، صدرنشین جدول در رقابت با هانوفر تن به شکست داد و پیروزی لورکوزن امید کلنی‌ها را بر باد داد. هفته دهم، هفته‌ای پرگل و پرحادثه بود.

Bundesliga
  • ماینتس یک - آینتراخت فرانکفورت یک

دیدارهای هفته دهم بوندس‌لیگا روز جمعه (5 آبان) با دیدار ماینتس و فرانکفورت آغاز شد. در نیمه نخست، اشتفان بل، دفاع ماینتس توپ را وارد دروازه خودی کرد. اما خوشحالی فرانفکورت از این گل دیری نپایید. در دقیقه ۷۱ سوآت سردار، موفق شد دروازه فرانکفورت را بگشاید و بازی با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

فرانکفورت با این تساوی صاحب ۱۵ امتیاز است و در رده نهم جدول قرار دارد. کسب یک امتیاز برای تیم ماینتس در زمین خود موفقیت بزرگی نبود و این تیم با ۱۱ امتیاز به رده سیزدهم جدول تنزل يافت.

  • هانوفر ۴ - دورتموند ۲

دورتموند در نیمه نخست با اعلام یک ضربه پنالتی خطا به سود هانوفر از میزبان عقب ماند. گرچه دورتموند موفق شد با گل دقیقه ۲۷ زاگادو، نتیجه را مساوی کند، اما شادی توپ‌زنان صدرنشین جدول دوام چندانی نداشت. در واپسین دقایق نیمه نخست، میزبان با گل به‌بو موفق شد از حریف خود پیشی بگیرد.

در نیمه دوم نیز سه گل دیگر به ثمر رسید: دو گل برای هانوفر و یک گل برای دورتموند. در دقیقه ۸۶ به‌بو باردیگر موفق شد دروازه دورتموند را بگشاید و نتیجه را به ۴ - ۲ به سود میزبان تغییر دهد. با این نتیجه، صدرنشینی دورتموند در هفته دهم خاتمه يافت.

  • هوفن‌هایم یک - گلادباخ سه

پیروزی گلادباخ در زمین هوفن‌هایم، آن هم پس از شکست سنگین هفته گذشته برای این تیم اهمیتی بسیار داشت. هوفن‌هایم با گل دیمربای در دقیقه ۲۵ از حریف خود پیشی گرفت. نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید. در نیمه دوم اما گلادباخ بسیار متفاوت بازی را دنبال کرد و موفق شد سه بار دروازه هوفن‌هایم را بگشاید.

با گل دقیقه ۸۲ وسترگارد، پرونده دیدار این دو تیم به سود گلادباخ خاتمه یافت. این دیدار باعث تغییر جایگاه هر دو تیم در جدول شد. گلادباخ با این پیروزی مهم و با کسب ۱۷ امتیاز به رده ششم جدول صعود کرد و هوفن‌هایم با یک امتیاز کمتر به رده هفتم جدول تنزل نمود.

  • برلین ۲ - هامبورگ ۱

هرتا برلین که در جام حذفی مغلوب تیم کلن شده بود، پرانرژی پا به میدان نهاد. گل اشتارک در دقیقه ۱۷ با ضربه سر، پایتخت‌نشینان را به پیروزی امیدوار کرد. نیمه نخست با همین گل به پایان رسید.

در دقیقه ۵۰ رکیک موفق شد با ضربه سر توپی را که از وایزر دریافت کرده بود، به تور دروازه هامبورگ بچسباند و نتیجه را به ۲ بر صفر تغییر دهد. گل دقیقه ۷۳ هامبورگ گرچه بار دیگر امید کسب امتیاز را در این تیم افزایش داد، اما موفق نشد در نتیجه بازی تغییری ایجاد کند. دیدار برلین و هامبورگ به این ترتیب با نتیجه ۲ بر ۱ به سود برلین خاتمه یافت. هامبورگ با ۷ امتیاز در رده ۱۶ جدول قرار دارد.

  • لورکوزن ۲-کلن ۱

تیم کلن که موفق شده بود در دیدار جام حذفی آلمان در زمین برلین این تیم را شکست دهد، با روحیه‌ای بسیار خوب بازی را آغاز کرد و نیمه نخست دیدار این دو تیم در مجموع به سود کلن بود. دفاع خوب و حملات خطرناک بر روی دروازه لورکوزن جمع‌بست نتیجه نیمه نخست بود. کلن حتی موفق شد با ضربه جیراسی در دقیقه ۲۳ از میزبان پیشی بگیرد. نیمه نخست با همین نتیجه به سود کلن خاتمه یافت.

لورکوزن نیمه دوم را بسیار خوب آغاز کرد و ورق به سود میزبان چرخید. کلن پرخطا ظاهر شد و از حملات سریع و خطرناک این تیم بر دروازه لورکوزن اثر چندانی نماند. در دقیقه ۵۴ بیلی موفق شد نتیجه دیدار را به یک بر یک تغییر دهد. این بازیکن سریع و تکنیکی لورکوزن ستاره دیدار دو تیم بود. در دقیقه ۷۴ بندر موفق شد نتیجه را به ۲ بر ۱ به سود بایر لورکوزن تغییر دهد.

  • شالکه یک - ولفسبورگ یک

بازی و زمین در نیمه نخست کاملا در اختیار تیم شالکه بود. تیمی که موفق شد در دقیقه ۴۳ با ضربه بن‌طالب از حریف خود پیشی گیرد. نتیجه نیمه نخست این دیدار با همین تک گل به سود شالکه خاتمه یافت.

در نیمه دوم نیز در مجموع کنترل توپ و میدان در اختیار توپ‌زنان شالکه بود. اما در دقیقه ۹۳، اوریگی موفق شد با زدن گل تیم ولفسبورگ نتیجه دیدار را به یک بر یک مساوی تغییر دهد. شالکه با این یک امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد و ولفسبورگ نیز با ده امتیاز در رده سیزدهم جدول.

در آخرين بازي روز شنبه هم بايرن مونيخ با دو گل لايپزيگ را شكست داد. و اما در دو ديداري كه روز يكشنبه برگزار شد، وردر برمن با سه گل از ميهمان خود، آگسبورگ شكست خورد و اشتوتگارت با همين نتيجه ميهمان خود، فرايبورگ را بدرقه كرد.

 

کد خبر 386757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha