برخی تصورها بر این است که پدافند غیرعامل یک رویکرد نظامی است، اما از آنجا که قربانی سلاح‌های کشتار جمعی نیروهای غیرنظامی هستند بنابراین لازم است نظام سلامت عمومی کشور وارد پدافند غیرعامل شود و نقش پیشگیرانه خود را ایفا کند.

هدف از پدافند غيرعامل در حوزه سلامت، استمرار خدمات بهداشتي و درماني است. آموزش مداوم كادر بهداشت و درمان جهت مقابله با بحران، آشنايي اورژانس و نيروهاي امدادي و تقويت سيستم پايش بيماري و حوادث از راهبردهاي نظام سلامت در پدافند غيرعامل است.

سيدحسن قاضي‌زاده‌هاشمي در پنجمين همايش پدافند غيرعامل در نظام سلامت گفت: شرايط مالي دولت در حدي نيست كه ما بتوانيم به استانداردهاي جهاني دست يابيم. بسياري از بيمارستان‌هاي كشور بيش از نيم قرن عمر و نياز به بازسازي دارند. وزير بهداشت افزود: در اتفاقات و حوادثي كه روي مي‌دهد يكي از نهادهايي كه قبل از همه وارد عمل مي‌شود اورژانس كشور و بيمارستان‌ها هستند.

هاشمي ادامه داد: شرايط مالي دولت در حدي نيست كه ما بتوانيم به استانداردهاي جهاني دست يابيم. بسياري از بيمارستان‌هاي كشور بيش از نيم قرن عمر دارند كه نياز به بازسازي دارند. اما مسئله پدافند غيرعامل موضوع بسيار مهمي است كه بايد به آن توجه داشت، زيرا در منطقه‌اي زندگي مي‌كنيم كه بسيار آلوده است و به سرعت برطرف نمي‌شود و از نظر طبيعي كشور ما در منطقه‌اي قرار گرفته است كه بلاياي طبيعي در آن به‌وفور اتفاق مي‌افتد.

  • ضرورت تأمين دارو و واكسن در حوزه پدافند زيستي

رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور هم گفت: نبايد خللي در حوزه پدافند زيستي داشته باشيم. در اين حوزه اگر دارو و واكسن تأمين نشود نمي‌توانيم با دشمن مقابله كنيم. غلامرضا جلالي گفت: پدافند غيرعامل 2 هدف كلي دارد كه كاهش خسارت و تلفات يكي از آنهاست. كاهش تلفات به وزارت بهداشت مرتبط است كه ما با زيرساخت‌ها تلاش مي‌كنيم مجروح و بيمار آسيب‌ديده نداشته باشيم و تلفات در شرايط اضطراري به حداقل برسد.

کد خبر 386702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha