همشهری آنلاین: مسعود بارزانی در نامه‌ای به پارلمان منطقه کردستان عراق اعلام کرد که دیگر نامزد ریاست منطقه کردستان عراق نمی‌شود اما یک سرباز پیشمرگه باقی خواهد ماند.

 مسعود بارزانی: دیگر رئیس نمی شوم | اما سرباز پیشمرگه می مانم

به گزارش ایرنا، پارلمان منطقه کردستان عراق روز يكشنبه پس از چند بار تعویق، سرانجام تشکیل جلسه داد تا نامه مسعود بارزانی را که زمان ریاست دو سال بیش از دوره قانونی او نیز پس فردا 31 اکتبر (9 آبان) پایان می یابد، بررسی کند.

ايرنا در گزارش خود افزوده است: پس از گمانه زنی های بسیار از سوی رسانه ها در چند روز گذشته، سرانجام امروز مشخص شد، مسعود بارزانی قصد کناره گیری از قدرت ندارد و تنها تلاش می کند عنوان منصب خود را تغییر دهد، اما همچنان نفر اول باقی بماند.

همین امر بود که صبح امروز باعث اعتراض نمایندگان وابسته به حزب تغییر شد و سبب شد نمایندگان حزب دمکرات کردستان عراق وابسته به مسعود بارزانی با آنها درگیر شوند.

در پی این امر نائب رییس پارلمان به عنوان رئیس جلسه دستور یک ساعت تنفس داد تا اوضاع آرام شود.

حزب کُردی تغییر در اعتراض خود تاکید کرده است که مسعود بارزانی می خواهد با عنوان دیگری در قدرت باقی بماند و شرط کرده که پارلمان باید نیم ساعته طرح او را تصویب کند به همین دلیل نمایندگان عضو فراکسیون تغییر اعتراض کردند و جلسه به تعطیلی کشیده شد.

برخی منابع پیشتر به ایرنا گفته بودند، مسعود بارزانی قصد دارد با توجه به پایان مهلت قانونی دوره اضافی ریاستش بر منطقه کردستان و اوج گیری انتقادات نسبت به عملکرد وی در برگزاری همه پرسی و نحوه تعامل با دولت مرکزی، به ظاهر از ریاست منطقه کناره گیری کند، اما به عنوان فرمانده نیروهای مسلح در واقع تصمیم گیرنده اصلی باقی بماند.

تاکید بارزانی بر این که یک سرباز پیشمرگه باقی خواهند ماند می تواند به معنای تمایل او به قرار گرفتن در منصب فرماندهی کل نیروهای مسلح منطقه کردستان عراق باشد.

کد خبر 386664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha