همشهری آنلاین: درام پزشکی «دکتر خوب» در مدت یک ماه پس از آغاز پخش از شبکه ABC آمریکا به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیون در ایالات متحده تبدیل شده و از همین حالا زمزمه‌های تولید فصل‌های بعدی آن به گوش می‌رسد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، «دكتر خوب» كه بر اساس مجموعه‌اي كره‌اي به همين نام (محصول 2013) توليد شده، درباره جراحي به نام شان مرفي (با بازي فردي هايمور) است كه با وجود مبتلا بودن به اوتيسم و سندروم ساوان، در حوزه پزشكي سرآمد است. گرچه هنوز حرف زدن درباره كيفيت سريال زود به نظر مي‌رسد اما تعداد بينندگان آن نشان مي‌دهد تماشاگران داستان و ماجراها را پسنديده و دنبال مي‌كنند.

گونه سريال‌هاي پزشكي از زمان نمايش «آناتومي گري» و مجموعه‌هاي مشابه جايگاهي خاص در تلويزيون‌هاي سراسر دنيا پيدا كرد و حالا شايد اقبال تماشاگران به «دكتر خوب» نشانه‌اي از پر شدن اين جالي خالي با يك سريال تازه است. گرچه هنوز نمي‌توان «دكتر خوب» را با صفت «فوق‌العاده» توصيف كرد اما سريال با گذر از «بيگ بنگ تئوري» به پربيننده‌ترين توليد نمايشي تلويزيون آمريكا در سال ميلادي رو به پايان تبديل شده است.

رسيدن به آمار خيره‌كننده بيش از 18 ميليون بيننده پس از پخش فقط سه قسمت و 650 هزار لايك صفحه رسمي «دكتر خوب» در شبكه اجتماعي فيس‌بوك يعني سازندگان سريال تماشاگران هدف خود را پيدا كرده‌اند. تورنتو استار آن را سريالي توصيف كرده كه «قلب‌ها و مرزها را با هم مي‌شكند» و برخي رسانه‌ها به پديده شدن تعداد بينندگان آن اشاره مي‌كنند. گفته مي‌شود نشان دادن تصويري مناسب از بيماران اوتيسم يكي از دلايل علاقه مخاطبان به «دكتر خوب» بوده است.

گرچه سريال براي پخش در پنج قسمت توليد شده اما مديران شبكه ABC سفارش توليد آن را براي يك فصل كامل داده‌اند و انتظار مي‌رود تعداد قسمت‌هاي آن بسيار بيشتر از حد تصور ابتدايي باشد. در 21 سال گذشته هيچ سريالي به اندازه «دكتر خوب» در دوشنبه‌هاي ABC بيننده نداشته و با اينكه منتقدان همچنان نسبت به آينده سريال به ديده ترديد مي‌نگرند، به نظر مي‌رسد بايد منتظر درخشش آن در جوايز امي باشيم.

هايمور 25 ساله كه بيش از همه با بازي در «چارلي و كارخانه شكلات‌سازي» كنار جاني دپ شناخته مي‌شود، از سوي بينندگان «دكتر خوب» شايسته نامزدي بهترين بازيگر مرد درام در جوايز امي دانسته شده است. روند ماجراها در اين سريال بسيار شبيه مجموعه‌هاي پزشكي مشابه است؛ هر روز يك بيمار در وضعيت بحراني به بيمارستان مي‌آيد و پزشكان در تلاش براي نجات دادن جان بيمار با داستان‌هاي متفاوت مواجه مي‌شود.

اگر مي‌خواهيد بدانيد در نسخه آمريكايي «دكتر خوب» چه مي‌گذرد، پيشنهاد مي‌كنيم هر روز ساعت 19 به تماشاي نسخه كره‌جنوبي اين سريال در شبكه تماشا بنشينيد كه با نام «آقاي دكتر» روي آنتن مي‌رود.

کد خبر 386661

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha