همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: عمر برخی از بیمارستان‌ها در کشور به بیش از یک قرن می‌رسد و با استانداردها مغایرت دارد، باید شرایط بیمارستان‌ها با استانداردهای پدافند غیرعامل تطابق داشته باشد.

وزیر بهداشت

 سیدحسن هاشمی در همایش مشترک پدافند غیرعامل وزارت بهداشت و سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در مقوله پدافند غیرعامل یکی از دستگاه‌هایی که مورد توجه است، وزارت بهداشت است.

وزیر بهداشت ادامه داد: نهادهایی که در مواقع رخداد حوادث و بلایا باید از مردم مراقبت کنند، اورژانس، بیمارستان و بهداشت کشور هستند و لذا باید خودمان عامل باشیم و متاسفانه شرایط ما در گذشته مطلوب نبوده است.

هاشمی با بیان اینکه شرایط مالی دولت به گونه‌ای نیست که بتواند خود را به استانداردها نزدیک کند، خاطرنشان کرد: عمر برخی از بیمارستان‌ها در کشور به بیش از یک قرن می‌رسد و با استانداردها مغایرت دارد و لذا باید شرایط بیمارستان ها با استانداردهای پدافند غیرعامل تطابق داشته باشد.

وزیر بهداشت با اذعان به اینکه حوادثی که رخ داده است، نشان داده که نسبت به گذشته چابک‌تر شده‌ایم، تصریح کرد: در اورژانس‌ها کارهای خوبی انجام شده است اما کافی نیست و ما باید این اطمینان را در مردم ایجاد کنیم که خدمات را در حد استاندارد مناسبی دریافت می‌کنند.

هاشمی گفت: خوشبختانه روسای دانشگاه ها، معاونین و مسئولین دستگاه ها به مقوله پدافند غیرعامل توجه دارند و بر اهمیت پدافند غیرعامل واقفند؛ چراکه در کشوری زندگی می کنیم که بلایای طبیعی در آن کم نیست.

وزیر بهداشت  تاکید کرد: وزارت بهداشت در ستاد پدافند غیرعامل هراقدامی نیاز باشد، کوتاهی نمی‌کند و امیدوارم بیش از پیش به استانداردها نزدیک‌تر شویم.

کد خبر 386656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha